۴ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۲۱

کتابخانه عمومی «امام سجاد (ع)» در قم افتتاح می‌شود

کتابخانه عمومی «امام سجاد (ع)» در قم افتتاح می‌شود

قم- در آستانه سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به شهر مقدس قم، کتابخانه عمومی «امام سجاد(ع)» با حضور شیخ حسین انصاریان و مسوولین کشوری و استانی افتتاح می شود.

به گزارش خبرنگار مهر، کتابخانه عمومی امام سجاد (ع) از مدتی پیش با نیت خیر واقف مؤسسه فرهنگی دارالعرفان، شیخ حسین انصاریان، طی قرارداد حق انتفاع ده ساله برای تجهیز و بهره برداری به نهاد کتابخانه های عمومی کشور واگذار شده است.

این کتابخانه با زیربنای ۳۰۰ مترمربع شامل بخش های مختلف سالن مطالعه، مخزن منابع، بخش کودک و نوجوان و نشریات است. در حال حاضر ۸۸۰۰ نسخه کتاب در مجموعه این کتابخانه موجود است که به زودی ۱۵ هزار نسخه دیگر نیز به آن افزوده خواهد شد. همچنین بخش ویژه کتب امام سجاد (ع) در این کتابخانه به غنای آن برای استفاده پژوهشگران و علاقه مندان افزوده است.

کتابخانه عمومی امام سجاد (ع) در خیابان شهید محمد فراشاهی و محله بلوار ۱۵ خرداد واقع شده که با وجود بافت پرجمعیت و آپارتمانی، تا پیش از این با فقدان فضای کتابخانه ای روبرو بوده است. با اقدام واقف خیراندیش مؤسسه دارالعرفان و اختصاص فضایی از این مؤسسه فرهنگی به کتابخانه عمومی، همزمان با بازگشایی مدارس، در اختیار عموم مردم قرار خواهد گرفت.

گفتنی است، آیین افتتاح کتابخانه عمومی امام سجاد (ع) روز پنجشنبه ۵ مهرماه ۱۴۰۳، در آستانه سالروز ورود حضرت فاطمه معصومه (س) به شهر مقدس قم با حضور سید محمد آقامیری استاندار قم؛ شیخ حسین انصاریان واقف مؤسسه فرهنگی دارالعرفان، مهدی رمضانی دبیرکل نهاد کتابخانه های عمومی کشور و جمعی از نویسندگان، شاعران، هنرمندان و فعالان فرهنگی استان و علما و طلاب حوزه علمیه قم افتتاح خواهد شد.

کد خبر 6236666

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha