۴ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۵۷

مشاور رئیس سازمان سینمایی کشور:

فرهنگ و هنر پیشران وفاق ملی/هنرمندان استانها جایگاه ملی پیدا کنند

فرهنگ و هنر پیشران وفاق ملی/هنرمندان استانها جایگاه ملی پیدا کنند

ارومیه- مشاور رئیس سازمان سینمایی کشور گفت:شعار دولت چهاردهم وفاق ملی است و دولت کار خود را با این شعار آغاز کرده است و دراین راستا فرهنگ و هنر می تواند پیشران باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، علیرضا اسماعیلی عصر چهارشنبه در سومین جشن مهر سینمای ایران، اظهار کرد: سیاست عدالت فرهنگی ایجاب می‌کند که جشن مهر سینمای ایران با هدف دیده شدن هنرمندان و تجلیل از آنها و پیشکسوتان و پیوند هنرمندان با مردم هر سال برگزار شود باید بستری ایجاد کنیم تا هنرمندان استان‌ها جایگاه ملی پیدا کنند.

وی با بیان اینکه سینما رسانه‌ای بسیار موثر و قدرتمند است و فرهنگ و هنر می‌تواند همبستگی و وفاق ملی بزرگی ایجاد کند، عنوان کرد: یکی از عملکردهای ما برای رونق سینما در شهرستان‌ها ایجاد زیر ساخت‌ها از قبیل احداث سالن‌های سینماست و تلاش می‌کنیم این سالن‌ها افزایش پیدا کند.

اسماعیلی افزود: آذربایجان غربی از هنرمندان توانمندی برخوردار است و در زمینه تولیدات هنری می تواند موفق عمل کند و در این استان آثار خوبی مانند فیلم سینمایی در آغوش درخت تولید و نماینده ایران در اسکار شده است.

وی ادامه داد: توسعه زیرساخت‌ها در سال‌های اخیر مورد توجه قرار گرفته و تعداد سینماها نیز افزایش پیدا می کند و در زمینه آموزش نیز از تجربیات پیشکسوتان برای انتقال تجربه آنان به جوانان استفاده می شود.

آذربایجان غربی یکی از قطب های سینمایی کشور است

مدیر کل اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این مراسم گفت: آذربایجان‌غربی یکی از قطب‌های سینمایی کشور است، اما چند سالی است از رونق افتاده، امیدواریم با تدابیر لازم مسئولان و اتخاد تصمیمات به جا و درست شاهد رونق هنر، بخصوص سینما و عکاسی و جشنواره‌های هنری در استان با تلاش جوانان مستعد باشیم.

علیرضا نوروزی تصریح کرد: پیشکسوتان هنر در استان گنجینه و سرمایه ارزشمند ما هستند و باید با قدردانی و حفظ جایگاه آنها حمایت‌های لازم را انجام دهیم.

وی گفت: انجمن سینمای جوان نیروهای خلاقی دارد که چندین فیلم کوتاه تولید کرده و این تولیدات به جشنواره ها راه یافته اند بنابراین انتظار می رود حمایت های لازم از این هنرمندان جوان و همچنین هنرمندانی که در نقاط مختلف استان وجود دارد و هنوز شناخته نشده اند، انجام شود.

رئیس انجمن سینمای جوان ارومیه نیز در این آیین گفت: پرورش بیش از ۵ هزار نفر هنر جو در زمینه فیلم سازی و فیلمنامه نویسی و ۵۳ کلاس فیلمسازی، ۱۲۵ کلاس عکاسی، ۲۳ کلاس تصویر برداری، ۴۵ ورک شاپ، بیش از ۱۰۰۰ فیلم کوتاه مستند داستانی و تجربه گرا، ۱۰۵ پاتوق فیلم، از مهمترین برنامه‌های انجمن سینمای جوان ارومیه است.

نوید عزیزی ادامه داد: انجمن سینمای جوان، بزرگ ترین مدرسه فیلم سازی و تولید فیلم کوتاه است و آموزش ها و دوره های مختلف در حوزه فیلم سازی و رشته های مختلف سینما در آن برگزار می شود.

رونمایی از پوستر و فیلم مستند هنرمندان و تجلیل از آنها پایان بخش این مراسم بود.

کد خبر 6236695

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha