۴ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۲۷

امام جمعه موقت بوشهر:

مسئولان برای نهادینه کردن فرهنگ وقف تلاش کنند

مسئولان برای نهادینه کردن فرهنگ وقف تلاش کنند

بوشهر- امام جمعه موقت بوشهر گفت: مسوولان برای نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه و انتقال آن به نسل های آینده بیشتر از گذشته تلاش کنند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام سید غلامرضا هاشمی چهارشنبه شب در همایش یاوران وقف در بوشهر با بیان اینکه مسوولان برای نهادینه کردن فرهنگ وقف در جامعه و انتقال آن به نسل های آینده بیشتر از گذشته تلاش کنند، افزود: در استان بویژه در شهر بوشهر اراضی و اماکن اوقافی زیادی از گذشته به جا مانده است و این بیان کننده توجه و اهمیت ویژه مردم به مساله وقف بوده است.

امام جمعه موقت بوشهر اظهار داشت: اما هرچه زمان می گذرد و به جلوتر می رویم مساله وقف در جامعه کمرنگ تر می شود و مسوولان باید با برنامه ریزی و برنامه سازی کاربردی مردم را از اهمیت وقف و تاثیر آن در جامعه آگاه کنند.

حجت الاسلام هاشمی با اشاره به نقش تاثیرگذار وقف در کاهش فقر در جامعه اضافه کرد: اهمیت وقف به آن اندازه است که آن را جایگزین عبادت دانسته اند.

وی بابیان اینکه در استان بوشهر دیگر مردم رغبتی برای وقف کردن نمی‌کنند، ادامه داد: وقف در حال آسیب دیدن است و مسئولان باید تلاش بیشتر کنند و افرادی که توانایی وقف اموال دارند به وقف تشویق و ترغیب کنند.

در پایان این همایش از خادمین موکب اربعین، هیات های امنای فعال بقاع متبرکه، مسئولان یاور وقف تجلیل شد.

کد خبر 6236718

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha