۴ مهر ۱۴۰۳، ۲۳:۰۰

با حضور در جلسه شورای شهر ورامین انجام شد؛

تذکر دادستان ورامین به اعضای شورای شهر پیرامون ساخت و ساز غیرمجاز

تذکر دادستان ورامین به اعضای شورای شهر پیرامون ساخت و ساز غیرمجاز

ورامین- دادستان عمومی و انقلاب و رئیس دادگستری ورامین با حضور در جلسه شورای شهر ورامین تذکرات لازم به اعضا این شورا در خصوص ساخت و ساز غیرمجاز دادند.

به گزارش خبرنگار مهر، دادستانی ورامین در پی درج مطالبی در خصوص عدم برخورد قاطع با ساخت و ساز غیر مجاز در فضای مجازی اظهار کرد: بر اساس قوانین، موضوع برخورد باساخت و ساز غیر مجاز از وظایف و تکالیف ذاتی و ابتدائی دستگاه های متولی امر همچون شهرداری و جهاد کشاورزی است.

در این اطلاعیه آمده است: لکن در راستای حفظ حقوق عامه و صیانت از حقوق شهروندان در صورت وصول هر گونه گزارش از دستگاه های متولی یا مراجعات شهروندان مبنی بر اهمال در اجرای وظایف قانونی و یا مداخله خلاف حق توسط عوامل اجرائی شهرداری، شورای شهر و یا جهاد کشاورزی پیرامون موضوع ساخت و ساز غیر مجاز ، دادستانی ورود کرده و در صورت کشف فساد با قاطعیت و بدون تسامح برخورد کرده و رسیدگی قضایی خواهد داشت.

دادستانی ورامین افزود: لازم به ذکر است در این خصوص در شش ماهه اول سال جاری مجموعا ۲۹۸ مورد دستور قضایی پیرامون موضوع مذکور و گزارشات ارسالی از شهرداری و جهاد کشاورزی و مراجعات مردمی صادر شده و هم اکنون نیز پیرامون همین موضوع پرونده قضایی در دادستانی تشکیل و در مرحله تحقیقات بوده و به زودی نتیجه آن به سمع و نظر مردم شریف ورامین خواهد رسید.

مدعی العموم ورامین تاکید کرد: ضمنا" در همین ارتباط و در راستای حفظ حقوق عامه و مکاتبات متعدد به عمل آمده در روز سه شنبه سوم مهرماه ۱۴۰۳ رئیس دادگستری و دادستان با حضور در جلسه شورای شهر به طور ویژه نسبت به تشریح موضوع ساخت و ساز های غیر مجاز و شایعات موجود و همچنین دیگر تکالیف شهرداری ها از جمله، ساماندهی حمل و نقل عمومی، ترافیک سطح شهر،متدکدیان، کودکان کار، رفع خطر از بناهای پرخطر،گود برداریهای رها شده،جمع آوری حیوانات ولگرد،انتقال شغل های مزاحم به خارج از شهر، دفع پسماند، اصلاح اشکال هندسی راهها ، نصب علائم هشدار دهنده و سرعت گیر ها،نظارت آتش نشانی بر پاساژها ومجتمع های تجاری، احداث پارک بانوان و... پرداخته و تذکرات قانونی به شهردار و اعضای شورای شهر نیز داده شد.

کد خبر 6236738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha