۵ مهر ۱۴۰۳، ۸:۳۰

در دیدار رئیس شورای حکومتی سودان با رئیس جمهور؛

پزشکیان: خوشحالیم که روابط با سودان در حال ارتقا و گسترش است

پزشکیان: خوشحالیم که روابط با سودان در حال ارتقا و گسترش است

رئیس جمهور گفت: ما از تقویت روابط با همه کشورهای اسلامی از جمله سودان استقبال می‌کنیم و خوشحالیم که روابط با سودان در حال ارتقا و گسترش است.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود پزشکیان در ادامه برنامه‌های آخرین روز سفر به نیویورک، بعد از ظهر امروز چهارشنبه به وقت محلی، در دیدار آقای «عبدالفتاح برهان» رئیس شورای حکومتی سودان با ابراز خرسندی از این دیدار و ابراز احساسات برادرانه وی تصریح کرد: ما اگر بپذیریم که مسلمانان بر اساس تاکید رسول خدا با هم برادرند و در کار هم وحدت و انسجام داشته باشیم، دیگر رژیم صهیونیست جرات نخواهد داشت اینگونه علیه فلسطینیان مظلوم در غزه و مردم لبنان جنایت کند.

رئیس جمهور با بیان اینکه اساساً نیازی به این نیست که ما با رژیم صهیونیستی وارد جنگ شویم، بلکه اگر کشورهای اسلامی روابط اقتصادی خود را با این رژیم قطع کنند، اسرائیل وادار به توقف جنایات خود خواهد شد، افزود: ما از تقویت روابط با همه کشورهای اسلامی از جمله سودان استقبال می‌کنیم و خوشحالیم که روابط با سودان در حال ارتقا و گسترش است.

«عبدالفتاح برهان» نیز در این دیدار با تجلیل از مواضع ثابت جمهوری اسلامی ایران در دفاع از مصالح جهان اسلام اظهار داشت: ما آماده انجام هر اقدامی در مسیر گسترش همکاری‌ها با جمهوری اسلامی ایران هستیم. ایران کشور مهم و قدرتمندی است و ما زمینه‌ها و ظرفیت‌های فراوانی برای ارتقای سطح روابط با یکدیگر داریم. علاوه بر این امروز سودان و ایران دشمنان مشترکی دارند که می‌توانند در مقابله با آنها نیز با یکدیگر همکاری کنند.

رئیس شورای حکومتی سودان همچنین با تمجید از مواضع جمهوری اسلامی ایران در حمایت از فلسطین و لبنان گفت: خیلی از کشورهای اسلامی می‌خواهند که مواضعی مشابه ایران داشته باشند، اما نمی‌توانند. ما به گسترش روابط با ایران افتخار می‌کنیم و نگاه ما به آینده روابط فیمابین بسیار مثبت است.

کد خبر 6236815

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha