۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۳۲

رسولی مطرح کرد؛

توسعه ارزش‌های اسلامی و فرهنگ ایرانی از طریق گردشگری فرهنگی

توسعه ارزش‌های اسلامی و فرهنگ ایرانی از طریق گردشگری فرهنگی

دبیر همایش تخصصی گردشگری فرهنگی با اشاره به اینکه ارزش‌های اسلامی، فرهنگ ایرانی و اسلامی از طریق گردشگری فرهنگی قابل توسعه است، گفت: گردشگری فرهنگی باید اولویت گردشگری در کشور باشد.

به گزارش خبرنگار مهر، همایش تخصصی گردشگری فرهنگی توسط بنیاد شهید و امور ایثارگران امروز در تهران برگزار شد.

رضا رسولی، دبیر همایش تخصصی گردشگری فرهنگی در این برنامه اظهارداشت: گردشگری فرهنگی، انتقال فرهنگ و غنی سازی گردشگری را به همراه دارد که البته نیاز به طرح مزیت آفرین دارد که بتوانیم هم دوش گردشگری جهان پیش رویم.

وی با اشاره به اینکه ارزش‌های اسلامی و فرهنگ ایرانی و اسلامی از طریق گردشگری فرهنگی قابل توسعه است، گفت: گردشگری فرهنگی باید اولویت گردشگری در کشور باشد.

دبیر همایش تخصصی گردشگری فرهنگی گفت: بعد تجاری گردشگری در گستره گردشگری غلبه دارد، در حالی که ایران گردشگری تاریخی، فرهنگی و طبیعت گردی دارد زمینه خوبی برای توسعه گردشگری دارد.

وی افزود: بنیاد شهید و سازمان کوثر از سال قبل غنی سازی محتوایی را دنبال کرد تا به عنوان مسأله جدی گردشگری فرهنگی را توسعه دهیم همچنین اقدامات عملیاتی مانند تأسیس کتابخانه در ۹ هتل در مازندران، خراسان رضوی، گیلان و … انجام و تجهیز این کتابخانه‌ها صورت گرفت.

دبیر همایش تخصصی گردشگری فرهنگی گفت: اقداماتی که انجام دادیم می‌تواند به عنوان فعالیت فرهنگی الگو برای سایر سازمان‌ها و هتل‌ها باشد.

رسولی گفت: مخاطبان ما خانواده شهدا و ایثارگران، شهروندان همه شهرها و مهمان خارجی‌اند اگر فضا خوب و امکانات روزآمد باشد برای مسافران جذاب آفرین خواهد بود.

وی بیان داشت: بنیاد شهید ۹ هتل مستقیم و یک موسسه فرهنگی داریم که در ۲۰ استان مرکز اقامتی دارد.

دبیر همایش تخصصی گردشگری فرهنگی خاطرنشان کرد: همچنین جهت اجرای طرح توسعه سفر و گردشگری برنامه‌های تسهیلات سفر برای خانواده شهدا، جانبازان و ایثارگران در نظر گرفته شده است.

کد خبر 6236974

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha