۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۵۹

در جمع خبرنگاران عنوان شد؛

کمبود نیروی آتش نشان در تبریز/ ناوگان عملیاتی نوسازی می شود

کمبود نیروی آتش نشان در تبریز/ ناوگان عملیاتی نوسازی می شود

تبریز- مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز از کمبود آتش نشان در تبریز خبر داد و گفت: امسال مجوز جذب ۲۹۰ نفر آتش نشان و راننده آتش نشان از وزارت کشور اخذ شده است.

به گزارش خبرنگار مهر، سعید صالح نیا ظهر پنج شنبه در جمع خبرنگاران در تبریز با بیان اینکه ۱۵۹۳ طرح ایمنی صادر شده است، گفت: ساختمان های ناایمن تبریز نیز شناسایی می شود. کارگروه استانی در این خصوص داریم و آتش نشانی نیز یک عضو کارگروه است. پایش ساختمان های ناایمن و ارزیابی و گزارش گیری از جمله وظایف سازمان آتش نشانی در این کارگروه است. ۴۲۱ مورد در این زمینه بازرسی انجام شده است.

وی افزود: سازمان آتش‌نشانی یکی از پرجمعیت‌ترین سازمان‌های زیر مجموعه شهرداری تبریز است؛ سازمان آتش نشان ۵۸۰ نفر پرسنل دارد که تنها ۷۴ نفر نیروی اداری هستند و باقی نیروی عملیاتی هستند.

وی با اشاره به دو برابر شدن بودجه سازمان آتش نشانی نسبت به سال گذشته گفت: بودجه امسال سازمان ۴۸۰ میلیارد تومان است که ۳۲۲ میلیارد آن بودجه جاری و ۱۵۸ میلیارد تومان بودجه عمرانی است.

صالح نیا در خصوص فوتی ها و مصدومان حوادث طی شش ماه در عملیات های آنش نشانی گفت: ۵۱ نفر فوتی و ۲۳۲ نفر مصدوم داشتیم. ۳۲۸۴ عملیات انجام شده است و در این عملیات ها خوشبختانه آتش نشانی مصدوم و یا شهید نشده است.

کمبود نیروی آتش نشان در تبریز/ ناوگان عملیاتی نوسازی می شود

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی شهرداری تبریز از کمبود آتش نشان در تبریز خبر داد و گفت: امسال مجوز جذب ۲۹۰ نفر آتش نشان و راننده آتش نشان از وزارت کشور اخذ شده است. در حال حاضر امتحان‌های ورودی در حال برنامه‌ریزی است و امیدواریم که تا پایان سال این ۲۹۰ نفر نیروی جدید جذب شوند.

وی با اشاره به آموزش و بروزرسانی تیم‌های عملیاتی آتش نشانی توضیح داد: تیم‌های عملیاتی و غواصی آتش نشانی به صورت مداوم در حال آموزش و بروزرسانی هستند.

وی سپس ابراز داشت: ۲۳ ایستگاه فعال آتش نشانی در تبریز وجود دارد، دو ایستگاه احداث شده ولی به بهره برداری نرسیده است. چهار ایستگاه نیز امسال درنظر گرفته ایم که احداث کنیم.

صالح نیا با اشاره به اینکه ناوگان عملیاتی نوسازی می شود، گفت: عمر ناوگان حمل و نقل آتش نشانی و ماشین آلات به بالای ۱۵ سال می‌رسید اما سال گذشته ۱۰ دستگاه سنگین و ۲۰ خودروی سبک خریداری شد و امسال هم ماشین آلات و تجهیزات به ارزش ۱۲۵ میلیارد تومان خریداری شده که روز شنبه رونمایی خواهد شد. همچنین ۵۰ میلیارد تومان نیز تجهیزات انفرادی آتش نشانی امسال خریداری می کنیم.

کد خبر 6237068

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha