چراغ سبز نتانیاهو برای کاهش حملات هوایی علیه لبنان

چراغ سبز نتانیاهو برای کاهش حملات هوایی علیه لبنان

درحالی‌که برخی رسانه‌های صهیونیستی از اعلام آتش‌بس موقت بین حزب‌الله لبنان و رژیم صهیونیستی در ساعت‌های آینده خبر می‌دهند، نخست‌وزیر این رژیم دستور داد تا حملات به لبنان کاهش یابد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه روسیا الیوم، درحالی‌که برخی گزارش‌ها حاکی از این است که دفتر نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی با طرح آتش‌بس ۲۱ روزه بین این رژیم و حزب‌الله لبنان مخالفت کرده، کانال ۱۲ صهیونیستی گزارش داد که بنیامین نتانیاهو، نخست‌وزیر رژیم صهیونیستی، به ارتش دستور داده است تا حملات هوایی به لبنان را کاهش دهد.

این تصمیم در حالی اتخاذ شده است که مذاکراتی برای آتش‌بس موقت در جریان است.

منبعی در دفتر نتانیاهو به این کانال اعلام کرده است که «نخست‌وزیر چراغ سبز برای توقف جنگ را به منظور امکان انجام مذاکرات با حزب‌الله برای دستیابی به آتش‌بس دائمی داده است.»

در مقابل، جنبش «اگر بخواهید» که از تندروهای راست‌گرای صهیونیستی است، به این گزارش واکنش نشان داد و گفت: «کسی که نمی‌تواند صلح را در لبنان برقرار کند، باید فوراً به انتخابات برود!»

این جنش در ادامه افزود: «هیچ نخست‌وزیری حق اخلاقی برای توقف جنگ علیه حزب‌الله در لبنان را ندارد. متأسفانه، اگر به حزب‌الله اجازه داده شود تا مجدداً خود را مسلح کند، این فاجعه‌ای برای نسل‌های آینده خواهد بود؛ ما باید به ضربه‌زدن به حزب‌الله ادامه دهیم.»

مذاکرات برای آتش‌بس ۲۱ روزه میان رژیم صهیونیستی و حزب‌الله لبنان پس از تشدید درگیری‌ها در جنوب لبنان و حملات گسترده ارتش این رژیم به مناطق مسکونی و زیرساخت‌های این کشور آغاز شده است.

ارتش رژیم صهیونیستی از دوشنبه گذشته شدیدترین و گسترده‌ترین حمله خود به لبنان را آغاز کرده است. این حملات تاکنون منجر به شهادت بیش از ۶۰۰ نفر، از جمله زنان و کودکان، و زخمی شدن بیش از ۲۵۰۰ نفر شده است. بر اساس آمار رسمی، تخمین زده می‌شود که نزدیک به ۴۰۰ هزار نفر از مناطق درگیر مهاجرت کرده‌اند.

آتش‌بس موقت پیشنهادی که با حمایت آمریکا و فرانسه مطرح شده، به دنبال ایجاد فضایی برای گفتگوهای دیپلماتیک و کاهش خشونت‌ها است.

کد خبر 6237111

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha

    نظرات

    • هاشم ۱۳:۵۵ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
      4 3
      باید کل مقاومت با موشک های قوی تل آویو و منازل مسکونی داخل اسرائیل را هدف قرار دهند.///// نتانیاهو حیوون و حروم زاده فقط زبان زور حالیش میشه....
    • نورالله شهبازی چورسی IR ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
      0 0
      تا زمانی که منافع آمریکا در منطقه کوبیده نشود هیچ موقع اسرائیل به جای خودش نخواهد نشست و اصلی‌ترین مهم‌ترین کار کوبیدن منافع آمریکا در منطقه هست
    • نورالله شهبازی چورسی ۲۲:۲۰ - ۱۴۰۳/۰۷/۰۵
      0 0
      تا زمانی که منافع آمریکا در منطقه کوبیده نشود هیچ موقع اسرائیل به جای خودش نخواهد نشست و اصلی‌ترین مهم‌ترین کار کوبیدن منافع آمریکا در منطقه هست