۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۳

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی:

ابعاد حقوقی ارزش‌های دفاع مقدس تبیین و حفظ شود

ابعاد حقوقی ارزش‌های دفاع مقدس تبیین و حفظ شود

ارومیه- مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس آذربایجان غربی بر لزوم ورود حقوقدانان به تبیین و حفظ حقوقی ارزش‌های دفاع مقدس تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سردار جلیل وحیدی پیش از ظهر پنجشنبه در بازدید از موزه دفاع مقدس ارومیه، اظهار کرد: هدف ازایجاد این موزه حفظ و نشر آثار دفاع مقدس است چراکه هر ملتی که از تاریخ خود اطلاع نداشته باشد تاریخ برای آن تکرار می‌شود.

وی با اشاره به فرمایش رهبر معظم انقلاب در مورد دفاع مقدس که فرموده اند، دفاع مقدس گنج تمام نشدنی است که باید استخراج و مردم از آن بهره‌مند شوند گفت که یکی از راه‌های استخراج و بهره مندی مردم همین موزه دفاع مقدس است.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان در پایان با تقدیر از قضات استان در صدور آراء جایگزین حبس در حوزه دفاع مقدس بیان داشت: دو نگرانی مقام معظم رهبری فراموشی و تحریف دفاع مقدس است از این رو باید تلاش شود تا ارزش‌های دفاع مقدس در ابعاد مختلف آن تبیین و حفظ شود که یکی از این ابعاد بعد حقوقی است که کمتر به آن پرداخته شده و می‌بایست حقوقدانان کشور در این خصوص تلاش کنند.

باید فرهنگ جهاد، گذشت و ایثار در جامعه به خوبی و هنرمندانه تبیین شود

رئیس کل دادگستری آذربایجان غربی نیز در این بازدید گفت: قضات استان می‌توانند ازظرفیت قانونی موزه دفاع مقدس ارومیه برای ترویج فرهنگ دفاع مقدس استفاده کنند.

ناصر عتباتی با اشاره به اینکه رهبر معظم انقلاب فرموده‌اند زنده نگه داشتن یاد شهداء کمتر از شهادت نیست گفت: مجموعه موزه دفاع مقدس دقیقاً آنچه را که حضرت آقا در مورد زنده نگه داشتن نام و یاد شهداء فرموده اند در عمل نشان می‌دهد.

رییس کل دادگستری آذربایجان غربی تاکید کرد: باید فرهنگ جهاد، گذشت و ایثار در جامعه به خوبی و هنرمندانه تبیین شود چراکه جامعه امروز به شدت به این فرهنگ برای رشد و اعتلای خود نیاز دارد.

عتباتی با اشاره به صدور آراء جایگزین حبس در حوزه‌های مختلف همچون ترویج فرهنگ کتابخوانی، ورزش و خدمات عام المنفه اظهار کرد: یکی از حوزه‌هایی که قضات استان می‌توانند از این ظرفیت قانونی استفاده کنند ترویج فرهنگ دفاع مقدس در چنین مکان‌هایی است و به همین خاطر با برنامه ریزی که انجام خواهد شد ترتیبی اتخاذ می‌شود تا قضات محاکم کیفری از این موزه دیدن کنند.

در پایان این بازدید به مناسبت هفته دفاع مقدس و تلاش‌های سردار وحیدی در حفظ و نشر آثار دفاع مقدس با تقدیم لوح تقدیری از سوی عتباتی از این یادگار دفاع مقدس تجلیل به عمل آمد.

کد خبر 6237135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha