۵ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۵۷

استاد حوزه و دانشگاه:

تالیفات اندیشمندان را باید نسبت به تاریخی که گفته شده دریابیم

تالیفات اندیشمندان را باید نسبت به تاریخی که گفته شده دریابیم

اصفهان - استاد حوزه و دانشگاه گفت: برای فهم بهتر تالیفات اندیشمندان باید نسبت خود را با تاریخی که نکات و معارف از زبان عالمانی چون علامه حسن زاده آملی و علامه طباطبایی گفته شده، دریابیم.

به گزارش خبرنگار مهر، اصغر طاهرزاده ظهر پنجشنبه در همایش بزرگداشت علامه حسن زاده آملی که در مقبره علامه کلباسی اشتری برگزار شد، ضمن گرامیداشت هفته دفاع مقدس و یاد و خاطره شهدا، جانبازان، آزادگان و ایثارگران با اشاره به به تشکیل شورای عقیدتی در زمان اعزام رزمندگان اسلام به جبهه های جنگ اظهار کرد: این شورا مورد تاکید رهبر کبیر انثقلاب بود و همواره بر این امر تاکید داشتند که رزمندگان باید با بنیه اعتقادی و معنوی خوبی به جبهه اعزام شوند.

وی با بیان اینکه در آن زمان با حضور نزد علامه حسن زاده آملی رفته و از وی درخواست ارائه نظراتش برای رزمندگان اسلام را داشتیم، ادامه داد: وی در نخستین جلسه به حضور حضرت ولی عصر (عج) اشاره کرد و گفت ایشان حاضر و ما غایب هستیم.

این استاد حوزه و دانشگاه با اشاره به وجود ۲ دیدگاه در خصوص امام زمان (عج) تصریح کرد: یکی از این دیدگاه‌ها این است که موعودی وجود دارد که زمانی ظهور می کند و جهان را نجات می دهد اما دیدگاه عمیق‌تر این است که حضرت مهدی دائماً و مستمر حضور دارند و امامت برقرار است.

وی در ادامه با اشاره به جایگاه علامه حسن زاده آملی گفت: این عالم وارسته به واقع به تعبیر رهبری، عالمی ذوفنون بود و زمان‌های زیادی می گذرد که دنیا چون علامه متولد کند، بخشی از این بعد بزرگ شخصیتی وی در تالیفاتش هویدا است.

طاهرزاده با اشاره به ضرورت توجه به علم هرمونتیک گفت: ما برای فهم بهتر تالیفات اندیشمندان باید نسبت خود را با تاریخی که نکات و معارف از زبان عالمانی چون علامه حسن زاده آملی و علامه طباطبایی گفته شده، دریابیم.

وی ادامه داد: اعتقاد دارم از طریق خود علامه، علامه حسن زاده آملی را بشناسیم، برای شناساندن امامت و عالمانی چون علامه باید نسبت خود را با آنان دریابیم؛ یکی از ابعاد شخصیتی علمی علامه حسن زاده آملی، تلاش برای تفهیم و تبیین معرفت النفس است و باید از این بعد آن عالم ذوفنون شناخت.

کد خبر 6237150

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha