حجت الاسلام عادل:

بقاع متبرکه می‌توانند کانون‌های خوبی برای گردشگری مذهبی باشند

بقاع متبرکه می‌توانند کانون‌های خوبی برای گردشگری مذهبی باشند

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه با بیان اینکه حرم های مطهر در طول سال زائران بسیاری دارند، گفت: نقش گردشگری مذهبی در بقاع متبرکه خیلی مهم است .

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام غلامرضا عادل معاون فرهنگی و اجتماعی سازمان اوقاف و امور خیریه در نشست تخصصی نقش بقاع متبرکه در توسعه گردشگری مذهبی و ترویج فرهنگ وقف اظهار کرد: این جلسات و نشست‌ها که در حوزه‌های مختلف برگزار می‌شود و در ادارات استان‌ها و ستاد به بهانه هفته وقف است؛ هدف، بررسی، آسیب‌شناسی و ارائه راهکارهای لازم برای عملکرد بهتر داشتن است.

حجت‌الاسلام غلامرضا عادل ادامه داد: رفع بروکراسی‌های سختگیرانه در صورت امکان و همچنین ارائه راهکار برای رفع معضلات احتمالی مهمترین اهداف برگزاری نشست‌های تخصصی است؛ در این نشست‌ها به دنبال حل مسأله هستیم و دیگر خیلی سخنرانی‌های مدیران در اولویت نیست و بیشتر به ارائه راهکار برای رفع مشکلات می‌پردازیم.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه نیز در این نشست با تبریک به مناسبت هفته وقف، دفاع مقدس و شروع سال تحصیلی مدارس و دانشگاه‌ها بیان کرد: تلویزیون اینترنتی وقف هم به مناسبت هفته وقف راه‌اندازی شده و اولین کار آن نیز پخش چنین نشست‌های تخصصی است.

حجت‌الاسلام محمد نوروزپور اضافه کرد: مدیران بقاع شاخص استان تهران در این نشست حضوری دارند؛ مابقی مدیران بقاع کشوری نیز به شکل ویدئوکنفرانس شرکت کردند.

وی یادآور شد: کارهای خیر تعبیر به صدقه است؛ پیامبر فرموده‌اند که وقف صدقه جاریه است و در طول تاریخ جریان دارد. مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور تشریح کرد: اصلاح بین امت اسلامی نیز صدقه جاریه است، بنابراین حمایت از فلسطین بر همه مسلمانان و آزادی‌خواهان دنیا واجب است.

حجت‌الاسلام نوروزپور اظهار کرد: نقش گردشگری مذهبی در بقاع متبرکه خیلی مهم است چون می‌توانند کانون‌های خوبی برای گردشگری مذهبی باشند؛ حرم های مطهر در طول سال زائران بسیاری دارند.

وی با اشاره به اینکه حفظ این بناها و شناسنامه این ابنیه تاریخی و میراثی از اهمیت بالایی برخودار است، گفت: بقاع متبرکه در توسعه و ترویج فرهنگ نقش مهمی دارند؛ واقفان بسیاری به بقاع مراجعه و برای آنها موقوفات ایجاد و دیگر نیات خود را نیز همانجا اجرا می‌کنند.

مدیرکل بقاع متبرکه و اماکن مذهبی سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با اشاره به استقرار وب کیوسک در بقاع متبرکه و آستان مقدس امامزادگان برای دریافت نذورات خبر داد: در کشور هشت هزار بقعه داریم و سایت امامزادگان نیز راه‌اندازی شده است؛ بیان دستاوردهای بقاع متبرکه، اماکن مذهبی، معرفی شجره‌نامه این بقاع و همچنین یک هزار و ۵۰۰ بنای تاریخی مذهبی ثبت شده میراث را در سایت امامزادگان انجام می‌دهیم.

کد خبر 6237226

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha