۶ مهر ۱۴۰۳، ۰:۲۸

استاد حوزه علمیه قم:

وقوع انقلاب اسلامی و رشد صدها مرجع در قم از برکات بانوی کرامت است

وقوع انقلاب اسلامی و رشد صدها مرجع در قم از برکات بانوی کرامت است

قم- استاد حوزه علمیه قم گفت: رشد صدها مرجع، وقوع انقلاب اسلامی و مرکزیت علمی دینی شهر مقدس قم از برکات حضور بانوی حضرت معصومه سلام الله علیها است.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام ناصر رفیعی شامگاه پنجشنبه در حرم حضرت معصومه (س) با اشاره به چهار راه آمرزیده شدن و بخشوده شدن گناهان توسط خداوند، اظهار کرد: کسی که آبروی مردم را حفظ کند و عیوب مردم را پوشاند، خداوند ستار العیوبی‌اش را شامل حالش می‌کند.

سخنران حرم بانوی کرامت بیان کرد: کمترین اثر آشکار کردن عیوب دیگران و سرزنش و شماتت، ستاریت را از بین می‌برد و آن فرد در دنیا به آن گرفتار خواهد شد.

استاد حوزه علمیه قم ابراز کرد: کسی که زبان خود را حفظ و خشم خود را کنترل کند، خداوند عیوب او را می‌پوشاند و در روایات هم آمده که مومن اهل کظم غیظ است.

وی ادامه داد: کسی که مومنی را بپوشاند و کمک کند، ستار العیوبی خداوند شامل حال او خواهد شد و افرادی که فاصله طبقاتی را کم می‌کنند، در ستر و پوشش الهی قرار دارند.

حجت الاسلام رفیعی عنوان کرد: روایتی از امام باقر علیه السلام نقل شده است که خداوند به حضرت موسی وحی کرده که ستر خداوند شامل حال افرادی می‌شود که همواره مرا یاد می‌کنند و به یکدیگر عشق می‌ورزند.

سخنران حرم بانوی کرامت یادآور شد: هجرت در اسلام جایگاه ویژه‌ای دارد و هجرت‌های متعددی در طول تاریخ اسلام صورت گرفته و هجرت حضرت معصومه سلام الله علیها به از جمله این موارد بود.

استاد حوزه علمیه قم با بیان اینکه علت شهادت یا وفات حضرت معصومه سلام الله علیها در تاریخ مبهم است، گفت: دلیل هجرت بانوی کریمه اهل بیت سلام الله علیها و انتخاب قم حساب شده بود.

حجت الاسلام رفیعی خاطرنشان کرد: رشد صدها مرجع، وقوع انقلاب اسلامی و مرکزیت علمی دینی شهر مقدس قم از برکات حضور بانوی حضرت معصومه سلام الله علیها است.

کد خبر 6237429

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha