عبدالباری عطوان:

ایران حمایت از مقاومت را قدرتمندانه ادامه می دهد

ایران حمایت از مقاومت را قدرتمندانه ادامه می دهد

یک تحلیلگر ارشد منطقه‌ای با اشاره به اینکه ایران از حمایت محور مقاومت دست برنخواهد داشت، تأکید کرد که در نهایت، مقاومت پیروز معادلات منطقه است.

به گزارش خبرگزاری مهر، عبدالباری عطوان تحلیلگر ارشد مسایل منطقه‌ای و سردبیر نشریه الکترونیکی رأی الیوم در مقاله اخیر خود به شلیک موشک قادر ۱ به سرزمین‌های اشغالی اشاره کرده و نوشت که موشک استراتژیک «قادر ١» با شکافتن قلب سیاسی و اقتصادی رژیم صهیونیستی یعنی تل آویو، نقطه عطفی در تحقق تهدیدهای سید حسن نصرالله علیه این رژیم به شمار می‌رود. با شلیک این موشک، حزب الله از مرحله شلیک راکت با قدرت تخریب محدود، وارد مرحله پرتاب موشک فادی ١ و فادی ٢ و مهم تر از آن، موشک‌های سنگین و نقطه‌زن بالستیک با قدرت تخریب بسیار بالا شده است.

وی می افزاید که حمله جنگنده‌های اف ٣۵ اسرائیلی یا بمب‌افکن‌های اف ١۵ و اف ١٦ ساخت آمریکا به خاک لبنان و ارتکاب جنایات هولناک علیه شهروندان عادی، نمی‌تواند به نتانیاهو برای تحقق وعده‌هایش و بازگرداندن بیش از ١۵٠ هزار شهرک نشین به شهرک‌هایی که از بیم راکت‌های حزب الله آنجا را ترک کرده‌اند، کمکی کند؛ زیرا هر حمله هوایی رژیم صهیونیستی به خاک لبنان، حمله موشکی حزب الله به فلسطین اشغالی و ایجاد تغییرات بنیادین در قواعد جنگ را به‌دنبال خواهد داشت. اصلی‌ترین مصداق این تغییرات، حمله به زیرساخت‌های رژیم صهیونیستی و تشدید جنگ فرسایشی از سوی مقاومت اسلامی در شمال و توسعه دامنه آن به جنوب و غرب فلسطین اشغالی خواهد بود.

عطوان یادآور شد که ایران همواره حامی محور مقاومت بوده است و هیچگاه از حمایت از این محور دست نکشیده و نخواهد کشید.

‌وی خاطرنشان کرد که آیت‌الله خامنه ای تصریح کردند که ترور شخصیت‌های عالی‌رتبه حزب الله، نمی‌تواند آن را به زانو درآورد. حزب الله قدرت تشکیلاتی و منابع انسانی عظیمی دارد و هرگز چنین ترورهایی نمی‌تواند آن را به زانو درآورد. ایشان در پایان خاطرنشان کردند: در نهایت مقاومت فلسطین و لبنان پیروز هستند.

عطوان در پایان مقاله خود نوشت: ما هم همصدا با سید حسن نصر الله اعلام می‌کنیم که حمله زمینی به لبنان – که اسرائیل خود را برای آن آماده می‌کند – هدیه ای برای مقاومت اسلامی خواهد بود و همانطور که دو حمله زمینی قبلی این رژیم در سال‌های ١٩٨٢ و ٢٠٠٦ به شکست انجامیدند، این بار هم این رژیم به طور تحقیرآمیزی شکست خواهد خورد. تسلیم شدن در مرام رزمندگان لبنان و فلسطین و یمن و عراق و سوریه نیست. نتانیاهو پس از شکست در غزه، این بار با حمله به لبنان شکستی بزرگتر در کمینش خواهد بود.

کد خبر 6237476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha