۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۹

امام جمعه موقت اصفهان:

پیروان شیطان برای بقای خود به هر خباثت و جنایتی دست می‌زنند

پیروان شیطان برای بقای خود به هر خباثت و جنایتی دست می‌زنند

اصفهان – امام جمعه موقت اصفهان گفت: کسانی که برای بقای خود به هر خباثت و جنایتی دست می‌زنند مانند آمریکای جنایتکار، صهیونیست و انگلیس که از جمله پیروان شیطان هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام سید مجتبی میردامادی در خطبه‌های عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان با اشاره به جنایات رژیم غاصب صهیونیستی در غزه و لبنان اظهار کرد: مستکبران جهان نیز از این جنایت‌ها حمایت می‌کنند و آنها باید بدانند کسانی که برای بقای خود به هر خباثت و جنایتی دست می‌زنند مانند آمریکای جنایتکار، صهیونیست و انگلیس از جمله پیروان شیطان هستند.

وی با بیان اینکه کسانی که دنیاپرستی، زراندوزی، فرار از جهاد، منع زکات، ترک نماز، خوردن مال یتیم، رباخواری، کفران نعمت‌های الهی، کم فروشی، عیب جویی و غیبت، اسراف و تبذیر، جرم و گناه، تعدی از حدود الهی و ریختن خون بی‌گناهان می‌کنند، از جمله ۲۴ گروهی هستند که صریحاً در قرآن مجید وعده جهنم به آن‌ها داده شده است، تصریح کرد: همچنین در قرآن کریم وعده صریح جهنم به شش گروه داده شده که اول کافران و منافقان هستند، دوم کسانی که مردم را از اعمال خیر منع می‌کنند، سوم کسانی که ترک اطاعت خداوند کرده و با پیغمبر دشمنی می‌کنند، چهارم کسانی که آیات الهی و قرآن و دین را مسخره می‌کنند و حتی قرآن را آتش می‌زنند، پنجم کسانی که عقل و چشم و گوش خود را برای امور خیر و به کار نمی‌برند، ششم کسانی که از شیطان پیروی می‌کنند که طغیانگران و مستکبران از آن جمله‌اند.

امام جمعه موقت اصفهان در ادامه تقوا را رمز موفقیت دانست و گفت: در تقوا پیروزی و راهگشایی و سعادت دنیا و آخرت است.

حجت‌الاسلام میردامادی در ادامه با اشاره به لزوم توجه بیشتر به آموزش و پرورش و محتوای آموزشی اظهار کرد: دانش‌آموزان آینده‌سازان این مملکت هستند، آنچه انسان در طفولیت می‌آموزد مانند نقشی است که بر سنگ زده شود، از آموزش‌وپرورش می‌خواهیم از معلمان متدین که روح خدمت دارند استفاده کنند.

امام‌جمعه موقت اصفهان تأکید کرد: باید بر معلمان نظارت شود زیرا یکی از جنایات دشمنان که توسط برخی دولتمردان تصویب و امضا شده بود، سند ۲۰۳۰ بود، که اگر این جنایت در کشور انجام شده بود باید فاتحه اسلام را می‌خواندیم.

وی تصریح کرد: امروز باید شاهد این معنا باشیم که افراد متدینی در برخی ادارات هستند که باید فرزندان اسلام را اسلامی تربیت کنند.

امام‌جمعه موقت اصفهان با اشاره به وضعیت حجاب عنوان کرد: در آندلس حمله نظامی و اقتصادی نشد اما به‌وسیله حمله فرهنگی با شهوت و عیاشی همه را غرق گناه کردند.

وی خاطرنشان کرد: دشمن در جنگ نظامی با ما احساس ناتوانی می‌کند و ثابت شد تحریم اقتصادی بر ما تأثیری ندارد، حالا از این راه وارد شده است؛ در لبنان از طریق بی‌سیم و تلفن همراه مردم را قطعه‌قطعه می‌کند و در ایران می‌خواهند مردم را بی‌دین می‌کند.

حجت‌الاسلام میردامادی اضافه کرد: متاسفانه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در کشور کم‌رنگ شده است، امام خمینی (ره) در وصیت‌نامه‌شان تاکید به تاسیس وزارت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر کردند.

امام‌جمعه موقت اصفهان گفت: حتی گشت ارشاد که شاخه‌ای کوچک از وزارت امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر بود چوب لای چرخش می‌گذارند و به گونه‌ای صحبت می‌کنند که شرم‌آور است،.

وی یادآور شد: اگر امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر در جامعه ترک شود، اشرار بر مردم مسلط می‌شوند و باید گروهی مانند نیروی انتظامی وظیفه امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر را جاری کنند.

کد خبر 6237887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha