۶ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۵۹

امام جمعه عسلویه:

جوانان عسلویه در اولویت اشتغال در صنایع شهرستان باشند

جوانان عسلویه در اولویت اشتغال در صنایع شهرستان باشند

بوشهر- امام جمعه عسلویه گفت: جوانان عسلویه در اولویت اشتغال و جذب در صنایع مستقر و فعال در این شهرستان باشند.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت الاسلام محمد محمدی در نماز جمعه عسلویه پس توصیه خود و نمازگزاران به رعایت تقوای الهی اظهار کرد: دامنه عبادت گسترده است فطرت انسان گرایش به عبادت دارد انسان فطری دنبال پاکی هاست رشد انسان برای رسیدن به تکامل و مقام خلیفه اللهی است.

وی با تحلیل بیانات رهبر معظم انقلاب در دیدار پیشکسوتان دفاع مقدس بیان کرد: بیانات ولی فقیه سخنرانی نیست حجت شرعی است و نه تنها بر من و شما که بر مرجع تقلید هم حجت است. همه شما به این موضوع اگاه هستید و این یک مبنا است.

امام جمعه عسلویه بیان کرد: بنا بر فرمایش رهبری، جبهه فلسطین و حزب الله پیروز میدان است. دفاع مقدس ما جهاد فی سبیل الله و دفاع از دین بود که اسلام را زنده و ملت ایران را عزیز و روح معنویت را مقدس کرد.

وی تاکید کرد: نگاه جبهه مقاومت به رهبر ما و انقلاب ما است و ما یک لحظه دست از حمایت از جبهه مقاومت بر نخواهیم داشت، هم دوستان داخلی وخارجی بدانند که پیروز صحنه جبهه مقاومت است.

محمدی ادامه داد: ما با دنیا قهر نیستیم و برابری با عزت برای اسلام می خواهیم. ما حکومت فقهی الهی هستیم و بر اساس فقه ما کفار نباید بر مسلمانان مسلط شوند. این حکم شرعی است و رهبران و امامین انقلاب به نکته تاکید داشتند.

لزوم جلوگیری از نفوذ

وی تاکید کرد: برای جلوگیری از تسلط دشمن بر پرچم اسلام باید از پرچم های نفوذ فرهنگی و سبک زندگی به وسیله افراد نفوذی جلوگیری کنیم و مصونیت ایجاد کنیم برای رشد ایران. در انقلاب اسلامی یک وجب خاک از کشور جدا نشد.

امام جمعه عسلویه بر توجه به جوانان و نوجوانان تاکید کرد و افزود: همین بچه هایی که امروز اینجا سرود خواندند یا این نمایشگاه که برپا کردند همه زیبا بود. دفاع مقدس ما الان فرهنگی است و کار ما الان سخت است.

وی ادامه داد: در دفاع مقدس شهدا می رفتند شهید می شدند اما امروز غارت ایده‌ها و اندیشه‌ها است و جوانان را از ما می گیرند و اراده و اندیشه او مقابل ما می ایستد. این جنگ ترکیبی سخت تر از دفاع مقدس است.

محمدی با تقدیر از دست‌اندرکاران هفته دفاع مقدس اضافه کرد: نیروی دریایی مقتدر منطقه چهارم سپاه شبانه روز درتلاش هستند و خواب را از چشم دشمن ربوده اند و لحظه به لحظه مرزهای آبی را رصد می کنند و تحرکات دشمن را زیر نظر دارند و خواب دشمن تعبیر نخواهد شد. رژیم صهیونییتی راه به جایی نخواهد برد دارد از درون متزلزل ونابود می شود.

وی با گرامیداشت سالروز شهادت سرداران فکوری فلاحی کلاهدوز بیان کرد: این عزیران استراتژی های نظامی دشمن را به معنویت به هم ریختند و باید یاد این عزیزان گرامی داشت و سیره این شهدا به نسل جوان و نوجوان و دانش آموزان معرفی شود.

لزوم معرفی شهدا

امام جمعه عسلویه تصریح کرد: آموزش و پرورش به شهدا و به دفاع مقدس بپردازد و شهید فهمیده را معرفی کند. همه به این می پردازند که شهید فهمیده نارنجک به کمر بست و تانک دشمن را منفجر کرد و به معنویت و اخلاص و دیانت این شهید شخصیت بزرگ این شهید بپردازند.

وی به بحث اشتغال جوانان شهرستان عسلویه اشاره کرد و افزود: روز اول عرض کردم جریان سازی و گفتمان سازی و مطالبه گری می کنم و روحیه مطالبه گری را تقویت می کنیمو

محمدی صنعت گران را افسران جبهه اقتصاد دانست و ادامه داد: اخیراً چند پتروشیمی برای جذب نیرو اقدام کردند که باید آمار بدهند چه تعداد جوانان شهرستان جذب شده اند.

وی بیان کرد: مردم عسلویه میزبان خوبی هستند. جوانان ما تجربه و سابقه از کجا بیاورند؛ متولد شدند، درس خواندند، رفتند دانشگاه و الان کار می‌خواهند. کجا سابقه دارند؟ من عرض کردم اینها را جذب کنید ۲ ماه حقوق ندهید و به آنها آموزش بدهید بعداً جذب کنید.

امام جمعه عسلویه با بیان اینکه در ابتدا باید حق مردم و جوانان شهرستان عسلویه ایفا شود و بعد هم شهرستان های همجوار و استان و نهایتاً از سراسر کشور گفت: این همه مراجعه برای اشتغال زیبنده نیست. اصرار می کنم مصاحبه گرفتید اطلاعات بدهید که چند نفر از شهرستان عسلویه جذب کردید و همین تریبون هم برای بیان آن است تاکید می‌کنم این کار انجام دهید.

کد خبر 6237929

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha