۷ مهر ۱۴۰۳، ۸:۵۸

گزارش خبری مهر؛

هوای استان سمنان سرد شد/ خوش‌خبری پاییز و بارش باران

هوای استان سمنان سرد شد/ خوش‌خبری پاییز و بارش باران

سمنان- نگاهی به نقشه‌های هواشناسی نشان می‌دهد که از ابتدای هفته جاری هوای استان سمنان قدری سردتر می‌شود همچنین در نیمه شمالی بارش رگبار باران را شاهد خواهیم بود.

به گزارش خبرنگار مهر، نقشه های هواشناسی نشان می دهند که از امروز شنبه، شاهد کاهش دمای هوا در اکثر نقاط استان سمنان خواهیم بود همچنین بارش باران و رگبار پراکنده و افزایش ابر از جمله پدیده هایی است که از امروز در استان سمنان شاهد خواهیم بود.

از امروز شنبه استان سمنان میزبان سامانه برودتی و بارش زا است که همراه خود وزش باد شدید را هم به دنبال خواهد داشت این بارش ها به خصوص نیمه شمالی را تحت تاثیر قرار خواهد داد و باعث کاهش دمای هوا می شود.

طبق اعلام سازمان هواشناسی دمای هوای سمنان نسبت به هفته گذشته در همین روز هشت درجه سردتر شده است. برای مرکز استان بارش باران و رگبار پراکنده و همچنین وزش باد شدید پیش بینی شده است.

بیشینه و کمینه دمای هوای سمنان برای امروز ۱۴ و ۲۰ درجه بالای صفر است که و امروز شنبه شاهد بارش باران و رگبار پراکنده خواهیم بود این نشان می دهد که پاییز راه خود را به سمنان بار کرده است.
روند کاهش دمای هوا در سمنان از امروز آغاز و تاپایان هفته ادامه خواهد داشت در نتیجه به نظر می رسد که مردم سمنان باید لباس های گرم خود را خیلی زود، بیرون بیاورند.

دمای هوا در شاهرود ۱۶ درجه بالای صفر اعلام شده و این یعنی ۱۰ درجه هوا سردتر از روز مشابه در هفته قبل است بیشینه و کمینه دمای هوای شاهرود برای امروز شنبه ۱۸ و ۱۰ درجه بالای صفر و برای فردا ۱۸ و شش درجه بالای صفر اعلام شده است در شاهرود هم شاهد هستیم که دمای هوا کاهش شدید پیدا کرده است.

امروز برای این شهرستان به خصوص در ارتفاعات بارش باران و رگبار پراکنده را شاهد خواهیم بود همچنین وزش باد دیگر پدیده جوی غالب در این شهرستان خواهد بود. برای دامغان هم بارش باران را شاهد هستیم.

بیشینه و کمینه دمای هوای این شهرستان ۱۹ و ۱۳ درجه بالای صفر اعلام شده و امروز و فردا شاهد وزش باد شدید نیز خواهیم بود. روند کاهشی دمای هوا در دیار صد دروازه هم از امروز آغاز می شود. نقشه های هواشناسی همچنین نشان می دهد که روند کاهشی دمای هوا در اغلب نقاط استان به خصوص در نیمه شمالی از امروز شنبه آغاز و فردا نیز اوج خواهد گرفت.

برای گرمسار هم آسمان ابری، همراه با افزایش ابر و بارش باران و رگبار پراکنده پیش بینی شده است بیشینه و کمینه دمای هوای شهر همیشه گرم استان سمنان برای شنبه ۲۴. ۱۶ درجه بالای صفر اعلام شده است.

در مهدیشهر بارش باران و رگبار پراکنده و وزش باد پیش بینی شده است و اینها نشان می دهد که پاییز به این شهرستان هم سلامی کرده است بیینه و کمینه دمای هوای مهدیشهر ۱۷ و ۱۱ درجه بالای صفر اعلام شده است.

در میامی نیز آسمان ابری است و بارش باران و رگبار پراکنده را در ساعات آتی مشاهده خواهیم کرد موج سرما به این شهرستان هم رسیده و دمای هوا نسبت به هفته گذشته در چنین روزی شش درجه سردتر شده است.

در نهایت باید گفت استان سمنان شاهد ورود سامانه کم فشار بارشی و همچنین وزش باد شدید و رگبار پراکنده است تا پاییز به مردم این استان خودی نشان داده باشد. همچنین از امروز شاهد روند کاهشی در دمای هوا اکثر نقاط استان نیز خواهیم بود.

کد خبر 6238443

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha