۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۲۱

همزمان با هفته دفاع مقدس:

سه اثر با موضوع دفاع مقدس به چاپ رسید

سه اثر با موضوع دفاع مقدس به چاپ رسید

شهرکرد-رییس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری گفت: همزمان با هفته دفاع مقدس به همت حوزه هنری چهارمحال و بختیاری سه اثر با موضوع دفاع مقدس به چاپ رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، احسان قائدی اظهار کرد: کتاب های « از بهمن شیر تا شاخ سورمر»، «مرد شب های اروند» و « حاج سمیع» سه اثر تولید شده در دفتر روایت حوزه هنری چهارمحال و بختیاری است که همزمان با هفته دفاع مقدس به چاپ رسیده است.

وی افزود: کتاب « از بهمن شیر تا شاخ سورمر» روابت نا گفته ها حماسه های مردانگی مردان بی تکرار هشت سال دفاع مقدس از زبان بزرگ مردی به نام «محمد تقی شفیعی» از رزمندگان دفاع مقدس در استان است که سیده زهره علمدار آن را بازروایی کرده و دکتر قاسم فتاحی مدیر تولید آن بوده است و توسط انتشارات سامان دانش به چاپ رسیده است.

قائدی درباره کتاب «مرد شب های اروند» گفت: این کتاب نیز روایت فرمانده دلاور استان شهید «ابولفتح نظری» از رزمندگان شهر شهرکرد در دوران دفاع مقدس است که توسط طاهره حمزه پور اسدی تدوین شده ومدیر تولید آن نیز دکتر قاسم فتاحی است و توسط نشر مایک به چاپ رسیده است.

رئیس حوزه هنری درباره کتاب سوم «حاج سمیع» نیز عنوان کرد: کتاب حاج سمیع نیز درباره حاج یدالله سمیع، اسطوره ای از دیار چهارمحال و بختیاری که یازده تن از نور چشمانش یعنی سه فرزند به نامهای عبدالله، ولی الله و قدرت الله . سه نوه بنام های بهرام ، حمید و سعید زاهدی ، دامادش سردار شهید غلامرضا کاووسی و چهار تن از برادرزادهایش به شهادت رسیدند.

به گفته وی این کتاب به قلم رسول حمزه پور اسدی و همکاری عزت الله سمیع بازروایی و تدوین شده است و از سوی انتشارات سامان دانش به چاپ رسیده.

رئیس حوزه هنری چهارمحال و بختیاری اظهار داشت: تاریخ هشت سال دفاع مقدس، مملو از روایت ها و داستان های رشادت های مردان و زنان بزرگ ایران زمین است. که باید جز به جز روایت شود و برای نسل های آینده باقی بماند و هیچ ابزاری بهتر از کتاب نیست.

قائدی یکی از اهداف اصلی دفتر روایت حوزه هنری را پرداختن به تاریخ شفاهی عنوان کرد و افزود: حوزه هنری در دفتر فرهنگ و مطالعات پایداری به صورت جدی چاپ کتاب های تاریخ شفاهی و ادبیات پایداری را دنبال می کند و از رزمندگان استان برای ثبت خاطرات خود و چاپ کتاب دعوت به عمل می آورد.

لازم به ذکر است، به زودی رونمایی از این آثار مکتوب از سوی حوزه هنری چهارمحال و بختیاری در استان برگزار می شود.

کد خبر 6238563

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha