۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۱۹

بازدید معاون سازمان محیط زیست از زیستگاه یوزپلنگ آسیایی

بازدید معاون سازمان محیط زیست از زیستگاه یوزپلنگ آسیایی

معاون محیط زیست طبیعی و تنوع‌زیستی از زیستگاه یوزپلنگ آسیایی در مجموعه حفاظت شده توران بازدید کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمید ظهرابی، معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان در روزهای چهارشنبه و پنج شنبه، پنجم و ششم مهرماه از زیستگاه یوزپلنگ آسیایی در مجموعه حفاظت شده توران بازدید کرد.

ظهرابی در این بازدید علاوه بر بررسی شرایط منطقه، سایت تکثیر و پاسگاه های دلبر و عباس آباد، نشستی صمیمانه با محیط بانان منطقه داشت و پای صحبت ها و مشکلات پیش روی همکاران در مسیر اجرای برنامه های حفاظتی و ارتقاء وضعیت حفاظتی این گونه ارزشمند نشست.

از جمله مشکلات مطرح شده توسط محیط بانان در این بازدید می توان به کمبود نیرو، تجهیزات و امکانات اشاره کرد. گفتنی است مجموعه حفاظتی توران متشکل از سه منطقه با درجات حفاظتی منطقه حفاظت شده، پناهگاه حیات وحش و پارک ملی است و مهمترین زیستگاه یوزپلنگ آسیایی محسوب می شود.

همچنین معاون محیط زیست طبیعی و تنوع زیستی سازمان حفاظت محیط زیست از حفاظتگاه مشارکتی یوزکنام پل ابریشم نیز بازدید کرد و وضعیت حیات وحش و امنیت این منطقه را مورد بررسی قرار داد.

ظهرابی همچنین در حاشیه این بازدید، با قرق بانان این منطقه به گفتگو نشست و از مشکلات آنها مطلع شد.

گفتنی است حفاظتگاه مشارکتی یوزکنام پل ابریشم با مساحت بیش از ۴۰۰ هزار هکتار بین پناهگاه حیات وحش میاندشت، منطقه حفاظت شده خوش ییلاق و توران واقع شده و طی انعقاد توافق نامه ای با سازمان حفاظت محیط زیست و استانداری های سمنان و خراسان شمالی به عنوان حفاظتگاه مشارکتی مشغول به فعالیت شده است و تا کنون چندین بار مشاهده یوزپلنگ آسیایی در این منطقه گزارش شده است که نشان دهنده موفقیت اقدامات انجام شده در منطقه است.

کد خبر 6239073

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha