۱ بهمن ۱۳۸۶، ۱۷:۵۴

نشست علمی تجلیل از آیت‌الله معرفت برگزار می‌شود

نشست علمی تجلیل از آیت‌الله معرفت، چهارم بهمن ماه از سوی پژوهشگاه فرهنگ واندیشه اسلامی درقم برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری مهر، حجت‌الاسلام علی نصیری، دبیر برگزاری این نشست در این باره گفت: نشست علمی تجلیل از آیت‌الله معرفت به منظور تجلیل از خدمات علمی و معنوی این فقیه و قرآن‌پژوه معاصر، با هدف نکوداشت آن استاد فقیه و با حضور اندیشوران ، فرهیختگان و قرآن‌پژوهان حوزه و دانشگاه برگزارمی‌شود.

وی افزود: آیت‌الله معرفت از عالمان ژرف‌اندیش و زمان‌شناس بود که عمر خود را وقف احیای معارف قرآن و عترت نمود و زنده نگاه داشتن یاد و خاطره این عالمان در اذهان مسئولیتی خطیر است که بر دوش همگان سنگینی می‌کند.

مدیر گروه قرآن‌پژوهی پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی خاطرنشان کرد: نشست علمی تجلیل از آیت‌الله معرفت مقارن با سالگشت ارتحال این فقیه و قرآن‌پژوه برجسته معاصر در قم برگزار می‌شود.

سخنرانی حجت‌الاسلام والمسلمین علی‌اکبر رشاد رئیس پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی، سخنرانی آیت‌الله استادی و سخنرانی حجت‌الاسلام دکتر رضایی‌اصفهانی با عنوان بررسی اندیشه‌های بدیع و نوآوری‌های استاد معرفت از برنامه‌های این نشست هستند.

حجت الاسلام نصیری به برگزاری میزگرد علمی در نشست تجلیل از آیت الله معرفت اشاره کرد و یاد آور شد: میزگرد علمی با عنوان نقد و بررسی کتاب التفسیرالاثری الجامع با حضورحجج اسلام آقایان مهدوی راد، بهجت پور و رستم‌نژاد برگزار می‌شود.

دبیر برگزاری نشست علمی تجلیل از آیت‌الله معرفت گفت: این نشست روز پنجشنبه چهارم بهمن ماه سال جاری از ساعت 9 صبح تا 12 ظهر در سالن همایش‌های پژوهشگاه فرهنگ و اندیشه اسلامی در قم، بلوار پانزده خرداد (شاه سیدعلی) کوچه شهید میثمی، برگزار می‌شود.

کد خبر 623910

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha