۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۵۶

بازگشت سرمربی یونانی تیم ملی بسکتبال به ایران

بازگشت سرمربی یونانی تیم ملی بسکتبال به ایران

«سوتیریس مانولوپولوس» سرمربی یونانی تیم ملی بسکتبال به ایران بازگشت تا برای تشکیل اردوی آسیایی این تیم، عملکرد بازیکنان در لیگ برتر را زیر نظر بگیرد.

به گزارش خبرنگار مهر، سوتیریس مانولوپولوس که پس از تشکیل اولین اردوی آماده سازی برای تیم ملی بسکتبال، ایران را ترک کرده بود چهارشنبه گذشته به کشورمان بازگشت تا طبق توافقات صورت گرفته با فدراسیون بسکتبال، روند همکاری با این فدراسیون را دنبال کند.

این مربی یونانی که مرداد گذشته هدایت تیم ملی بسکتبال را تا اسفند ۱۴۰۴ بر عهده گرفت، در نخستین سفری که به منظور مذاکرات نهایی و انعقاد قراردادش به ایران داشت، نخستین اردوی آماده سازی تیم ملی را هم تشکیل داد. این اردو از ۲۹ مرداد آغاز شد و به مدت یک هفته ادامه داشت.

بعد از آن مانولوپولوس ایران را ترک کرد اما وی مجدد به کشورمان بازگشته تا اینبار برنامه های آماده سازی تیم ملی بسکتبال بر اساس عملکرد بازیکنان در لیگ برتر را پیگیری کند.

بر اساس توافقات صورت گرفته میان فدراسیون بسکتبال و سرمربی یونانی تیم ملی، مقرر شده بود اردوهای تیم ملی با در نظر گرفته سه فاکتور آخرین لانگ لیست تیم ملی، بازیکنان شاخص فصل گذشته لیگ برتر (بر اساس آمار رسمی) و عملکرد بازیکنان در فصل جدید لیگ برتر برگزار و پیگیری شد.

اردوی نخست تیم ملی بسکتبال که ۲۹ بازیکن به حضور در آن دعوت شدند با لحاظ کردن دو فاکتور اولیه یعنی آخرین لانگ لیست تیم ملی و بازیکنان شاخص فصل گذشته لیگ برتر برگزار شد. مانولوپولوس حالا باید فصل جدید لیگ برتر که از ۱۲ مهر آغاز می شود را زیر نظر داشته باشد تا بتواند مرحله جدید اردوی تیم ملی را بر اساس ارزیابی خود از عملکرد بازیکنان در این رقابت ها تشکیل دهد.

به همین منظور او مجدد به ایران سفر کرده و قرار است تا زمان تشکیل اردوهای جدید تیم ملی در کشورمان باشد.

تیم ملی بسکتبال ایران تابستان سال آینده باید در رقابت های ۲۰۲۵ کاپ آسیا به میزبانی عربستان شرکت کند. پنجره های انتخابی این رقابت ها که از اسفند سال گذشته آغاز شد، آذر با برگزاری دیدارهای پنجره دوم پیگیری می شود.

تیم ملی بسکتبال ایران در گروه E انتخابی کاپ آسیا با قزاقستان، قطر و هند همگروه است. ملی پوشان ایران اسفند سال گذشته در دیدارهایی که به میزبانی تهران و دهلی نو برگزار شد به ترتیب برابر قطر و هند به برتری دست یافتند.

در چارچوب پنجره دوم انتخابی کاپ آسیا، تیم ملی بسکتبال ۲ آذر در تهران به مصاف قزاقستان می رود و ۵ آذر نیز در دوحه با تیم ملی قطر دیدار می کند.

رقابت های انتخابی کاپ آسیا اسفند با برگزاری دیدارهای پنجره سوم پیگیری می شود. در قالب این پنجره، تیم ملی بسکتبال ایران ۳ اسفند در تهران با هند رقابت می کند سپس آماده دیدار برگشت با قزاقستان می شود که ۶ اسفند در آستانه برگزار خواهد شد.

کد خبر 6239104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha