۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۶

سرهنگ اکبری خبر داد؛

اجرای طرح مقابله با سارقان تلفن همراه و کشف ۲۴۷ فقره سرقت

اجرای طرح مقابله با سارقان تلفن همراه و کشف ۲۴۷ فقره سرقت

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا از اجرای طرح مقابله با سارقان تلفن همراه خبر داد و گفت: در این خصوص ۲۴۷ فقره سرقت کشف شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ محمدرضا اکبری، معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا اظهار داشت: در راستای کشف و دستگیری سارقان تلفن همراه و با هدف کاهش این گونه جرایم، طرح مقابله با سارقان موبایل قاپ و جیب بر در شهریور ماه به مدت ۳ روز با استفاده از کلیه امکانات در سطح استان های هدف به مرحله اجرا درآمد.

وی افزود: در نتیجه اجرای این طرح تعداد ۱۴۲ نفر سارق تلفن همراه (موبایل قاپ و جیب بر) دستگیر شد که ۷۱.۸ درصد سابقه دار و ۲۸.۲ درصد فاقد سابقه بودند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا با بیان اینکه با اقدامات موثر کارآگاهان در اجرای این طرح تعداد ۲۴۷ فقره سرقت کشف شد، گفت: ۶۲ درصد از دستگیرشدگان موبایل قاپ و ۳۸ درصد جیب بر بوده اند.

سرهنگ اکبری در ادامه ضمن توصیه به شهروندان در خصوص رعایت هشدارهای پلیس جهت جلوگیری از سرقت گوشی همراه، خاطرنشان کرد: استفاده از وسایل کمکی مثل هندزفری در زمان برقراری ارتباط تلفنی عملاً تمرکز افراد را به اطراف بیشتر می‌کند، بنابراین افراد بهتر است در هنگام تردد در معابر و مکان‌های شلوغ از محیط اطراف خود غافل نشده و ترتیبی اتخاذ کنند تا امکان رویت گوشی و نوع آن توسط سارقان به حداقل برسد.

این مقام انتظامی با بیان اینکه پلیس با اجرای طرح های عملیاتی مستمر برخورد قاطعانه با این گونه جرایم را در دستور کار دارد، تصریح کرد: کارآگاهان پلیس آگاهی با سرعت و دقت نسبت به پی جویی این قبیل پرونده ها اقدام و بازگرداندن اموال مسروقه به مال باختگان را در اولویت قرار می دهند.

معاون مبارزه با سرقت پلیس آگاهی فراجا همچنین درخواست کرد هموطنان در صورت مشاهده این موارد در اسرع وقت با مرکز فوریت‌های پلیسی تماس گرفته یا اطلاعات خود را با مراکز پلیس و کلانتری‌ها به اشتراک بگذارند که کمک موثری در کشف و شناسایی مجرمان خواهد داشت.

کد خبر 6239137

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha