۷ مهر ۱۴۰۳، ۲۱:۱۵

معاون استاندار بوشهر:

استان بوشهر قطب گردشگری در حوزه داخلی و بین المللی است

استان بوشهر قطب گردشگری در حوزه داخلی و بین المللی است

گناوه- معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر گفت: جاذبه‌های مختلف تاریخی، طبیعی و صنایع، استان بوشهر را به یک قطب گردشگری در حوزه گردشگری داخلی و بین المللی تبدیل کرده است.

به گزارش خبرنگار مهر، علی باستین عصر شنبه در حاشیه افتتاح پروژه های حوزه گردشگری استان بوشهر در گناوه با تبریک هفته گردشگری اظهار کرد: امروز افتتاح یک سفره خانه سنتی در شهر گناوه در راستای افتتاح پروژه های گردشگری به بهره برداری شد و در ادامه نیز یک برنامه وبیناری با حضور وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی برای افتتاح همزمان پنج طرح گردشگری استان بوشهر انجام شد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهر افزود: این طرح ها با سرمایه گذاری ۲ هزار میلیارد ریال و اشتغال مستقیم بیش از ۶۰ نفر و غیر مستقیم ۳۰۰ نفر به بهره برداری رسید.

وی ادامه داد: استان بوشهر دارای ظرفیت های بسیار خوبی هم در جاذبه های تاریخی و طبیعی و صنایع نفت و گاز و پتروشیمی است که این استان را به یک قطب گردشگری در حوزه گردشگری داخلی و بین المللی تبدیل کرده است.

باستین اضافه کرد: تکمیل زیرساخت های مورد نیاز به ویژه احداث آزاد راه شیراز به بوشهر که می تواند این ظرفیت ها را تکمیل کند و هم رونق گردشگری بین استان های فارس، بوشهراصفهان را تکمیل کند مورد نظر قرار خواهد گرفت؛ که این مورد به وزیر میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری نیز پیشنهاد خواهیم کرد تا در همراهی و همگامی برای اجرای این طرح در دولت همکاری کنند.

استان بوشهر قطب گردشگری در حوزه داخلی و بین المللی است

وی یادآور شد: پیشنهاد حذف روادید بین ایران و کشور های عربی همسایه حوزه خلیج فارس از دیگر برنامه های مورد نظر است تا بتوان از این ظرفیت برای توسعه گردشگری استفاده کرد.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار بوشهرتصریح کرد: از پیشنهاد های مورد نظر برگزاری هفته بوشهر به صورت جشنواره در کشورهای همسایه حوزه خلیج فارس به منظور تقویت و توسعه گردشگری است که فراهم کردن زمینه اجرای این برنامه را توسط میراث فرهنگی و گردشگری درخواست خواهیم کرد.

کد خبر 6239631

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha