یک شبکه آمریکایی خبر داد؛

تحرکات زمینی محدود رژیم صهیونیستی در مرز لبنان

تحرکات زمینی محدود رژیم صهیونیستی در مرز لبنان

یک شبکه آمریکایی از تحرکات محدود زمینی رژیم صهیونیستی در مرزهای لبنان خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، شبکه تلویزیون آمریکایی ABC به نقل از مسئولان آمریکایی اعلام کرد که رژیم صهیونیستی تحرکات زمینی خود را در مرز لبنان آغاز کرده یا به زودی این تحرکات را آغاز خواهد کرد.

این منابع در عین حال تاکید کردند که این اقدامات در داخل لبنان در چارچوبی محدود خواهد بود.

از سوی دیگر روزنامه آمریکایی واشنگتن پست اعلام کرد که واشنگتن نسبت به پیامدهای اشغالگری زمینی رژیم صهیونیستی در لبنان هشدار داده و اعلام کرده که این اقدام ممکن است نتایج معکوسی به دنبال داشته باشد.

روزنامه صهیونیستی معاریو به نقل از برخی منابع اسرائیلی مدعی شد که تصمیم به عملیات زمینی در لبنان اتخاذ نشده، اما ارتش آمادگی این تصمیم را دارد.

این منابع مدعی شدند که حتی در صورت اتخاذ این تصمیم در کابینه رژیم صهیونیستی، انجام عملیات زمینی در لبنان بسیار محدود خواهد بود.

بسیاری از کارشناسان و تحلیلگران مسایل امنیتی معتقدند که رژیم صهیونیستی با عملیات زمینی در لبنان خود را به تله‌ای خواهد انداخت که نیروهای حزب الله لبنان منتظر آن هستند. به نظر می رسد رژیم صهیونیستی از عملیات شهادت سید حسن نصرالله دبیرکل حزب الله لبنان سرمست شده و بدون درک درستی از ساختار فرماندهی حزب الله تصور می کند که می‌تواند از این شوک برای به عقب راندن عناصر حزب الله از رود لیتانی استفاده کند، غافل از اینکه ساختار تشکیلات حزب الله قائم به شخص نیست و به فرض محال حتی اگر تمام فرماندهان حزب الله قادر به تصمیم گیری نباشند، یگان‌های عملیاتی این حزب قدرت و فضای لازم برای اتخاذ تدابیر عملیاتی را خواهند داشت.

کد خبر 6240124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha