۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۸:۱۳

باغ موزه دفاع مقدس همدان ثبت ملی شد

باغ موزه دفاع مقدس همدان ثبت ملی شد

همدان ـ در هفته دفاع مقدس دو اثر در پایتخت تاریخ و تمدن و در حوزه دفاع مقدس به ثبت ملی رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، محسن معصوم علیزاده پیش از ظهر روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: اهمیت دفاع مقدس در جمهوری اسلامی ایران به دلیل چندین عامل مهم است.

وی افزود: اول آنکه دفاع مقدس نشان دهنده ایستادگی و مقاومت مردم ایران در برابر تهاجم و تجاوز خارجی است که باعث شده است که ایرانیان به عنوان یکی از مردمان مقاومتی و ایستادگی‌کننده در جهان شناخته شوند.

مدیر کل میراث فرهنگی،گردشگری و صنایع دستی استان همدان ادامه داد : مورد دوم اینکه دفاع مقدس نشان دهنده قدرت و توانایی نظامی ایران است که باعث شده است که ایران به عنوان یکی از قدرت‌های نظامی منطقه و جهان شناخته شود.

معصوم‌علیزاده در خصوص دلیل سوم این اهمیت عنوان کرد: دفاع مقدس نشان دهنده وحدت و همبستگی مردم ایران است که باعث شده است که مردم ایران با همبستگی و وحدت خود، توانستند در برابر تهاجم و تجاوز خارجی مقاومت کنند.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان افزود: در همین راستا و بمنظور حفظ آثار ۸ ساله دفاع مقدس و پاسداشت این رشادت‌ها، لزوم ثبت آثاری از این برهه از زمان بیش از پیش احساس می‌شد .

در ادامه معاون میراث‌فرهنگی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان همدان نیز در این رابطه گفت: اداره‌ شورای ثبت آثار تاریخی، فرهنگی میراث دفاع مقدس در ستاد مرکزی راهیان نور کشور برگزار و در این جلسه دو اثر از پایتخت تاریخ و تمدن مطرح و به ثبت ملی رسید.

حمیدرضا حیدری افزود: پرونده ایستگاه ماهواره ای مخابراتی شهید قندی اسدآباد که چندین مرتبه در جنگ تحمیلی هدف حمله هوایی و راکتی دشمن قرار گرفت و نیز موزه دفاع مقدس در این نشست به ثبت ملی رسید.

کد خبر 6240440

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha