۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۳:۲۱

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی تاکید کرد؛

نقش ارشادی دیوان محاسبات آذربایجان شرقی در کاهش فساد اداری

نقش ارشادی دیوان محاسبات آذربایجان شرقی در کاهش فساد اداری

تبریز-رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی گفت: دیوان محاسبات در این استان همواره نقش ارشادی، مشاوره و راهنمایی داشته و موجب کاهش روزافزون فساد اداری شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حیدر فتح‌زاده در دیدار مدیرکل دیوان محاسبات استان با وی اظهار کرد: تمام تلاش ما این بوده از رسالت اخلاقی سازمان دور نشویم و اگر هم در جایی اشکالی پیش آمد آن را رفع و نظر دیوان محاسبات را جلب کنیم.

وی افزود: در سال‌های گذشته دیوان محاسبات استان قدم های موثری را در ارتباط با مدیریت مالی، خلق ارزش افزوده و بالا بردن سرمایه اجتماعی دستگاه ها برداشته که جای تقدیر دارد.

فتح‌زاده، دیوان محاسبات را مرکزی برای حل اختلافات دستگاه‌های اجرایی استان دانست و خاطرنشان ساخت: تعامل، همراهی و همکاری متقابلی بین سازمان و دیوان محاسبات برقرار است.

رئیس سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی آذربایجان شرقی، بر ضرورت تسهیل‌گری دستگاه های اجرایی و ممانعت از پیچیده کردن فرایندهای انجام وظایف و خدمت به جوامع هدف تاکید کرد.

در این دیدار مدیرکل دیوان محاسبات استان اظهار کرد: وظیفه دیوان محاسبات حمایت و مراقبت از دستگاه‌های اجرایی است تا اهداف سازمانی خود را محقق ساخته و برنامه‌های از پیش تعیین شده را پیش برند.

محمدرضا کردلو تصریح کرد: دانش فنی و تخصصی در سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی بالا بوده و کارشناسان این سازمان در مباحث ملی، اقتصادی، صنعت، آمار و علوم اجتماعی صاحبنظر هستند که باید نهایت بهره را از این ظرفیت‌ها ببریم.

وی افزود: کمترین میزان انحرافات در بودجه، متعلق به آذربایجان شرقی است و باید با ایجاد تعامل بیشتر و ارتباط سازمانی موثرتر تلاش کنیم، جذب منابع بیشتری در استان اتفاق افتد.

مدیر کل دیوان محاسبات آذربایجان شرقی همچنین گفت: نباید تاکید بر خودانضباطی منجر به خودتحریمی شده و در نهایت باعث تحلیل انرژی و فوت فرصت ها شود.

کد خبر 6240476

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha