۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۵

یک مسئول در میراث‌فرهنگی مرکزی:

سند تک برگ عمارت میرزا حسن آشتیانی صادر شد

سند تک برگ عمارت میرزا حسن آشتیانی صادر شد

اراک- مسئول امور حقوقی و املاک اداره‎کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مرکزی گفت: سند مالکیت بنای تاریخی عمارت میرزا حسن آشتیانی به نام این اداره کل، صادر شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، آرش مشعشعی اظهار کرد: این اداره کل در راستای ساماندهی اسناد مالکیت آثار تاریخی و فرهنگی در سطح استان، نسبت به تک‎برگ کردن سندتک برگ و ساماندهی آنان اقدام کرده است.

مسئول امور حقوقی و املاک اداره‎کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی گفت: سند شش‌دانگ عمارت تاریخی میرزا حسن آشتیانی با پیگیری‌های فراوان اداره حقوقی سند تک برگ دولتی بنفش رنگ آن به نام این وزارتخانه و اداره‌کل استان مرکزی صادر شد.

مشعشعی این اقدام را با هدف تعیین وضعیت دقیق مالکیت بناهای تاریخی و عرصه و حریم دانست و افزود: با توجه به دستورالعمل‌ها باید همه اسناد دفترچه‌ای مالکیت اراضی به اسناد تک برگی بدل شود که در این راستا واحد حقوقی متولی اجرای آن شد.

مسئول امور حقوقی و املاک اداره‎کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان مرکزی با تاکید بر اینکه تا کنون سند ۲۷ بنای تاریخی استان مرکزی تک برگی شده‌اند افزود: عمده آثار و بناهای تاریخی با اهدافی همچون آزادسازی حرایم آثار ملی و جهانی، حفاظت و یا مرمت آن‎ها به مالکیت میراث‌فرهنگی درمی‎آیند.

کد خبر 6240479

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha