۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۲۲

راستینه در صحن مجلس:

انتصاب «ظریف» در دولت برخلاف قانون است/ مجلس ورود می‌کند

انتصاب «ظریف» در دولت برخلاف قانون است/ مجلس ورود می‌کند

نماینده مردم شهرکرد در مجلس گفت: انتصاب محمدجواد ظریف به عنوان معاون راهبردی رئیس‌جمهور، مخالف صریح ماده ۲ قانون نحوه انتصابات اشخاص در مشاغل حساس است.

به گزارش خبرنگار مهر، احمد راستینه در جلسه علنی امروز (یکشنبه) مجلس در نطق میان دستور خود، گفت: آقای رئیس جمهور! انتصاب محمدجواد ظریف به عنوان معاون راهبردی مخالف صریح ماده ۲ قانون نحوه انتصابات اشخاص در مشاغل حساس است که به موجب آن افرادی که خود یا فرزندانشان یا همسرشان تابعیت مضاعف دارند، طبق قانون نمی‌توانند در مشاغل حساسی مانند معاونت ریاست جمهوری انتصاب شوند. انتظار می رود رئیس‌جمهور قبل از اعمال ماده ۲۳۴ نظارتی مجلس خودش در این زمینه اقدام کند.

وی بیان کرد: حضور افرادی در کنار رئیس جمهور که نسبت به آرمان‌های انقلاب دارای زاویه و بدسابقه هستند، تحت پوشش وفاق ملی پذیرفتنی نیست. آقای پزشکیان! این افراد نمی‌توانند برای شما همراهان همدلی باشند. در کجای دنیا و در کدام فرهنگ سیاسی و اجتماعی سپردن مسئولیت‌های حساس و تعیین کننده به افرادی که با نظام حاکم زاویه دارند، وفاق ملی نامیده می‌شود؟

راستینه تاکید کرد: مفهوم و تعریف شناخته شده وفاق ملی در همه فرهنگ‌ها استفاده از همه نیروهای وفادار به نظام صرف نظر از سلیقه‌های سیاسی متفاوت آنها است و ملت ایران نمی‌پذیرد که پرچم‌های نفوذ فرهنگی، سبک زندگی دشمن و وسوسه‌های خصمانه آن به وسیله افراد نفوذی و فریب خورده در کشور و دستگاه‌های مختلف برافراشته شود؛ مصداق آن را در یادداشت‌های یکی از روزنامه‌ها دیدیم که شرط وفاق ملی را پذیرش شعار و خواسته معترضان فتنه زن، زندگی و آزادی دانست.

سخنگوی کمیسیون فرهنگی مجلس شوری اسلامی اظهار کرد: کسانی که وفاق ملی را در عبور از قانون اساسی و قوانین نظام جمهوری اسلامی می‌دانند، مصداق پرچم‌های نفوذ هستند که باید دستگاه‌ها مراقبت کنند.

راستینه در ادامه گفت: در کوچه و خیابان از ما می‌پرسند که خونخواهی شهید هنیه چه شد؟ ما اجازه نخواهیم داد که وعده انتقام سخت بر زمین بماند. مسئله خون‌خواهی شهید هنیه یک مطالبه ملی است و بی‌تردید اراده جوانان ما، استخوان‌های رژیم اسرائیل را خرد خواهد کرد و در تاریخ سلحشوری ملت در دفاع از مهمان خود ثبت خواهد شد و برگ زرینی از نیروهای مسلح سپاه مقتدر و ارتش عزیز به یادگار خواهد ماند تا فرزندان ما به آن افتخار کنند و مقدمه‌ای بر وحدت جهان اسلام در مبارزه با آمریکای جنایتکار شود.

نماینده مردم شهرکرد در مجلس شورای اسلامی اظهار کرد: پشت صحنه اصلی تمام این جنایت‌ها، آمریکا است. ما در بیان خصومت خود با آمریکا مواضع خود را شفاف بیان می‌کنیم و به این خصومت با آمریکا می‌بالیم و در کنار مظلومان جهان و جبهه مقاومت تا ابد خواهیم ایستاد.

وی ادامه داد: سیلی محکم طوفان الاقصی همه مولفه‌های دکترین نظام امنیتی رژیم صهیونیستی را فرو ریخت و این رژیم با این سیلی آنچنان دچار جنون و سردرگمی حیاتی شد که هستی و موجودیت نامشروع خود را از دست داد و هیمنه پوشالی و شکست ناپذیری ارتش خود را در عرصه جهانی کامل از دست رفته و پایه‌های حکمرانی خود را فرو ریخته دید.

راستینه بیان کرد: حملات جنون آمیز و کشتار زنان و کودکان مظلوم در غزه سبب نشد تا حماس سلاح خود را بر زمین بگذارد بلکه سبب شد تا جبهه مقاومت به استراتژی پاسخ هوشمند دست بزند. عملیات حزب الله لبنان، شمال سرزمین‌های اشغالی را خالی از سکنه کرد، صهیونیست‌ها را آواره کرد و انصارالله یمن حیات اقتصادی رژیم صهیونیستی را در خلیج عدن نشانه رفت.

این نماینده مجلس شورای اسلامی گفت: افسانه شکست ناپذیری اسرائیل در منطقه از بین رفته است. خون شهید سید حسن نصرالله به جبهه مقاومت جان تازه‌ای خواهد بخشید و یاران مقاومت را در کنار هم مستحکم‌تر و ریشه‌دارتر خواهد کرد و نتیجه خون سید حسن نصرالله، نابودی رژیم اسرائیل است.

کد خبر 6240584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha