۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۳۲

دهقان مطرح کرد؛

حمایت از افراد محروم در دستور کار داروخانه‌های هلال‌احمر

حمایت از افراد محروم در دستور کار داروخانه‌های هلال‌احمر

معاون بهداشت و درمان هلال احمر گفت: داروخانه‌های هلال احمر براساس وظیفه حمایت و کمک به افراد محروم تأسیس شده است.

به گزارش خبرگزاری مهر، حمیدرضا دهقان معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر با اشاره به فعالیت داروخانه‌های هلال احمر، گفت: جمعیت هلال احمر یک نهاد عمومی غیردولتی است و بسیاری از هموطنانی که به داروخانه‌های هلال احمر مراجعه می‌کنند، توان تامین هزینه‌های دارویی نداشته و گاهاً تا ۳۰ درصد از افراد حتی فرانشیز داروها را هم پرداخت نمی‌کنند.

دهقان اضافه کرد: بنابراین ما در این حوزه، کاری کاملاً خدماتی و انسانی انجام می‌دهیم و گردش مالی ما از سود بسیار پایینی برخوردار است. بنابراین جنبه‌های انسانی این خدمت قوی‌تر از جنبه‌های اقتصادی آن است.

معاون بهداشت، درمان و توانبخشی جمعیت هلال احمر گفت: داروخانه‌های هلال‌احمر با هدف کمک به بیماران فعالیت می‌کند. این داروخانه‌ها براساس وظیفه حمایت و کمک به افراد محروم تأسیس شده است و بنابراین امری طبیعی است که هلال‌احمر با توجه به وظیفه درمانی‌اش به تدارک دارو هم بپردازد.

وی در خاتمه خاطر نشان کرد: ما بi عنوان معین وزارت بهداشت در خدمت نظام سلامت هستیم، اعتماد مردم به هلال‌احمر و داروخانه‌هایش، بحث امروز و دیروز نیست، این اعتماد نزدیک به ٣٠ سال است که شکل گرفته است.

کد خبر 6240620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha