۸ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۴۲

معاون وزیر جهاد:

ارزش صادرات محصولات شیلاتی به ۱۸۷ میلیون دلار رسید

ارزش صادرات محصولات شیلاتی به ۱۸۷ میلیون دلار رسید

رئیس سازمان شیلات ایران اعلام کرد: در ۵ ماهه نخست سال جاری، صادرات انواع محصولات شیلاتی به بیش از ۱۱۸ هزار و ۸۲۹ تن و به ارزش ۱۸۷ میلیون دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت جهاد کشاورزی، سیدحسین حسینی، رئیس سازمان شیلات ایران گفت: مطابق گزارش منتشر شده توسط گمرک ج. ا. ایران در ۵ ماهه نخست ۱۴۰۳ مقدار صادرات انواع محصولات شیلاتی به بیش از ۱۱۸ هزار و ۸۲۹ تن و به ارزش ۱۸۷ میلیون دلار رسیده است، که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی بیش از ۴۳ درصد و از لحاظ ارزشی بیش از ۳۳ درصد رشد داشته است.

وی افزود: در صدر فهرست اقلام اصلی صادراتی شیلات، به ترتیب ارزش انواع ماهیان ماهیان دریایی ۴۰.۷ درصد، خوراک آماده آبزیان ۲۱.۴ درصد و میگو ۱۷.۱ درصد قرار دارند.

رئیس سازمان شیلات ایران ادامه داد: صادرات انواع ماهیان دریایی در ۵ ماهه نخست ۱۴۰۳ بیش از ۴۲ هزار و ۳۰۲ تن و به ارزش بیش از ۷۶.۳ میلیون دلار بوده که نسبت به مدت مشابه سال گذشته نزدیک به ۵۹ درصد وزنی و بیش از ۶۶ درصد ارزشی، رشد داشته است.

وی ادامه داد: صادرات خوراک آماده آبزیان از ۲۸ هزار و ۶۲۷ تن به ارزش ۲۳.۶ میلیون دلار در ۵ ماهه سال گذشته، به ۴۷ هزار و ۷۵۴ تن به ارزش ۴۰ میلیون دلار در مدت مشابه سال جاری افزایش داشته که از نظر وزنی ۶۶.۸ درصد و از لحاظ ارزشی ۶۹.۵ درصد رشد نشان می‌دهد.

حسینی درباره روند صادرات خاویار، کپورماهیان و قزل‌آلا نیز تصریح کرد: مطابق آمار گمرک جمهوری اسلامی ایران، صادرات این گونه‌ها، همچنان از روندی صعودی نسبت به ۵ ماهه سال ۱۴۰۲ برخوردار بوده است، به طوری که در ۵ ماهه نخست سال ۱۴۰۳ مقدار صادرات خاویار به حدود ۲ هزار و ۳۲۸ کیلو گرم، کپورماهیان به ۹ هزار و ۶۵۱ تن و قزل‌آلا به ۵ هزار و ۷۱۱ تن رسیده است.

وی ادامه داد: مجموع واردات انواع نهاده‌های آبزی‌پروری و مواد اولیه صنایع شیلاتی در ۵ ماهه نخست سال جاری ۲۱ هزار و ۸۳۲ تن معادل ۶۰.۹ میلیون دلار برآورد شده که سهم انواع تون ماهیان به عنوان اصلی‌ترین کالای شیلاتی وارداتی، صنعت کنسرو به مقدار ۲۱ هزار و ۶۱ تن و به ارزش ۴۹.۶ میلیون دلار در ایام بادهای موسمی (مونسون) و فصل عدم دریاروی صیادان ایرانی به آب‌های دور می‌رسد.

معاون وزیر جهاد کشاورزی در ادامه خاطرنشان کرد: از ابتدای سال جاری، مدیریت سازمان شیلات ایران در امر واردات و تامین مواد اولیه صنایع کنسروسازی در فصل مونسون، تخفیف ۲۰ تا ۳۰ درصدی کنسرو ماهی تون در طرح عید تا عید و همچنین ایجاد ثبات قیمت کنسرو تون برای مصرف کنندگان واقعی، اقشار کم‌درآمد و دانشجویان، با قیمت مناسب این محصول در بازار را اجرایی کرده است.

کد خبر 6240840

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha