۹ مهر ۱۴۰۳، ۷:۳۳

با اعلام رئیس سازمان غذا و دارو؛

مجوز واردات ۲.۱ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا صادر شد

مجوز واردات ۲.۱ میلیون دوز واکسن آنفلوانزا صادر شد

رئیس سازمان غذا و دارو، از صدور مجوز واردات ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دوز واکسن ۴ ظرفیتی آنفلوانزا خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سید حیدر محمدی در توضیح اقدامات انجام شده جهت تأمین و توزیع واکسن آنفلوانزا همزمان با فصل سرد سال، گفت: امسال مجموعاً مجوز واردات ۲ میلیون و ۱۰۰ هزار دوز واکسن ۴ ظرفیتی آنفلوانزا را داده‌ایم که بیش از یک میلیون و ۸۰۰ هزار دوز آن در داروخانه‌های سراسر کشور در دسترس مردم است و می‌توانند جهت تأمین اقدام کنند.

وی افزود: طبق رصدی که انجام داده‌ایم، واکسن هم در داروخانه‌ها و هم در شرکت‌های پخش برای فروش به داروخانه موجود است.

رئیس سازمان غذا و دارو درباره واکسن ایرانی آنفلوانزا نیز گفت: شرکت تولید کننده داخلی حدود ۱۹۵ هزار دوز واکسن جهت تزریق به گروه‌های پرخطر تحویل معاونت بهداشت داده است. همچنین حدود ۲۵۰ هزار دوز واکسن خارجی برای مصرف گروه‌های پرخطر به معاونت بهداشت تحویل شده است.

وی افزود: قرار است حداقل ۲۰۰ هزار دوز دیگر از واکسن تولید داخل برای توزیع در داروخانه‌ها در اختیار شرکت‌های پخش قرار گیرد و منتظریم که این تعداد را تولید کننده داخلی تحویل دهد.

رئیس سازمان غذا و دارو گفت: مردم می‌توانند جهت شناسایی داروخانه‌های توزیع کننده واکسن آنفلوانزا، از طریق سامانه تیتک به آدرس mobile.ttac.ir یا با نصب اپلیکیشن تیتک در قسمت داروهای کمبود، نزدیک‌ترین داروخانه محل جستجو را انتخاب و واکسن را تهیه کنند.

محمدی درباره گروه‌های دارای اولویت دریافت واکسن، افزود: افراد بالای ۶۵ سال، کودکان ۶ ماه تا ۵ سال، کادر بهداشت و درمان، افراد دارای بیماری زمینه‌ای مانند بیماران دیابتی، قلبی عروقی، ریوی، کلیوی، بیماران مبتلا به نقص سیستم ایمنی، مبتلایان به سرطان و زنان باردار از اولویت‌های دریافت واکسن آنفلوانزا هستند.

کد خبر 6241211

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha