۹ مهر ۱۴۰۳، ۹:۰۰

مدیر کل گمرک جلفا:

ارزش واردات از گمرک جلفا ۴۴۲ میلیون و ۱۷ هزار و ۳۱۶ دلار رسید

ارزش واردات از گمرک جلفا ۴۴۲ میلیون و ۱۷ هزار و ۳۱۶ دلار رسید

تبریز-مدیر کل گمرک جلفا گفت: ارزش واردات از گمرک جلفا به ۴۴۲ میلیون و ۱۷ هزار و ۳۱۶ دلار رسید.

به گزارش خبرگزاری مهر، ایرج جباری روز دوشنبه در گفت‌وگو با خبرنگاران با بیان اینکه در ۶ ماهه سال گذشته ۱۳۵ هزار و ۳۸۱ تن کالا به ارزش ۷۳ میلیون و ۵۷۰ هزار و ۲۰۸ دلار از گمرک جلفا صادر شد، اظهار کرد: صادرات ۶ ماهه نخست امسال ۲۲۵ هزار و ۹۲۲ تن به ارزش ۱۵۵ میلیون و ۸۴ هزار و ۵۵۰ دلار بود.

وی ادامه داد: عمده کالاهای صادراتی از گمرک جلفا شامل مشتقات نفتی، سنگ نمای ساختمان، کاشی و سرامیک، تخته و تولیدات پلاستیکی می‌شود.

وی از واردات ۱۴۶ هزار و ۲۶۵ تن کالا به ارزش ۴۴۲ میلیون و ۱۷ هزار و ۳۱۶ دلار از طریق گمرک جلفا در ۶ ماهه امسال خبر داد و گفت: عمده کالاهای وارداتی به گمرک جلفا شامل کشنده‌های مستعمل، مواد اولیه واحدهای تولیدی و ام دی اف خام می‌شود.

جباری ترانزیت خارجی از مبدا جلفا در این مدت ۳۰۳ هزار و ۷۰۷ تن به ارزش ۴۱۸ میلیون و ۹۱۰ هزار و ۷۹ دلار و در ۶ ماهه سال گذشته ۲۹۶ هزار و ۲۳ تن به ارزش ۴۳۰ میلیون و ۹۷۸ هزار و ۸۴۷ دلار بوده است.

وی گفت: ترانزیت خارجی از مبدا جلفا از نظر وزن افزایش سه درصدی داشته است.

وی در خصوص ترانزیت خارجی با مقصد جلفا نیز اظهار کرد: در سال جاری ۴۵۴ هزار و ۳۸ تن کالا به ارزش ۹۳۹ میلیون و ۷۳۱ هزار و ۲۴ دلار کالا به مقصد جلفا ترانزیت شده است که نسبت به ترانزیت ۴۷۱ هزار و ۶۵۶ تن کالا به ارزش ۸۲۷ میلیون و ۶۹۳ هزار و ۷۴۶ دلار کالا در ۶ ماهه سال گذشته از نظر وزن چهار درصد کاهش داشته اما از نظر ارزش ۱۴ درصد افزایش را شاهد بودیم.

مدیر کل گمرک جلفا، درآمد این گمرگ در ۶ ماهه نخست سال جاری را ۲۵ هزار و ۱۹۳ میلیارد و ۵۹۴ میلیون و ۷۰۹ هزار و ۲۲۶ ریال اعلام کرد و گفت: درآمد گمرک امسال ۱۴ هزار و ۵۸۶ میلیارد و ۹۷۷ میلیون و ۷۶۷ هزار و ۷۵ ریال بوده که نسبت به سال گذشته افزایش ۷۳ درصدی داشته است.

کد خبر 6241264

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha