۹ مهر ۱۴۰۳، ۹:۲۱

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران اعلام کرد؛

نظارت بر طرح های واگذاری اراضی ملی و دولتی به سرمایه گذاران

نظارت بر طرح های واگذاری اراضی ملی و دولتی به سرمایه گذاران

ساری- رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران گفت: نظارت بر طرح های واگذاری اراضی ملی و دولتی به سرمایه گذاران به این سازمان سپرده شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد زیارلاریمی در نشست آموزشی افزود: برای اولین بار، سازمان نظام مهندسی کشاورزی مازندران عهده‌دار نظارت بر طرح‌های واگذاری اراضی ملی شد.

زیارلاریمی با اشاره به برپایی نشست آموزشی گفت: شیوه‌نامه و دستورالعمل‌های اجرایی نظارت بر طرح‌های واگذاری اراضی ملی و دولتی به سرمایه‌گذاران با کمک مدیران و کارشناسان نظام مهندسی کشاورزی و امور اراضی استان طی جلسات متعدد تهیه و تدوین شده است.

زیارلاریمی با بیان اینکه این فرآیند برای نخستین بار در استان مازندران در حال انجام است افزود: پیش از این، واگذاری و نظارت بر عهده امور اراضی استان بود و این اولین بار است که نظارت این امر به سازمان نظام مهندسی کشاورزی واگذار شد و تلاش سازمان بر اجرای مطلوب و معقول این امر خواهد بود.

وی تصریح کرد: سازمان نظام مهندسی کشاورزی استان با پذیرفتن این مسئولیت در مقام پاسخگویی خواهد بود به همین منظور بر اجرای دقیق همت خواهد کرد.

زیارلاریمی با تاکید بر اینکه همه کارشناسان باید شیوه‌نامه‌ها و دستورالعمل‌ها اختصاصی را با دقت مطالعه کرده و حساسیت‌های لازم را در اجرا لحاظ نمایند افزود: کنار اعتمادی که دستگاه حاکمیتی به سازمان کرده به خوبی ایفای وظیفه خواهیم کرد تا اعتمادسازی شود.

رئیس سازمان نظام مهندسی کشاورزی و منابع طبیعی مازندران در پایان از برگزار کنندگان نشست و همه کسانی که در فرایند اجرایی شدن این واگذاری تلاش کردند تشکر و قدردانی کرد.

توسعه سرمایه گذاری و اشتغال در اراضی ملی و دولتی

هادیان، مدیر امور اراضی استان در این نشست با بیان اینکه در راستای توسعه سرمایه‌گذاری و اشتغال این ظرفیت ایجاد شده که زمین‌های ملی و دولتی در اختیار سرمایه‌گذارانی که توان مالی و اجرایی این طرح‌ها را داشته باشند قرار می‌گیرد تا کسانی که واجد شرایط هستند بتوانند بسترهای لازم را برای ایجاد فعالیت‌های تولیدی، خدماتی و سایر فعالیت‌های خود فراهم آورند.

وی با بیان اینکه در دهه‌های گذشته نظارت‌های لازمی که باید در این خصوص صورت می‌گرفته آن طور باید و شاید انجام نشده، افزود: در سال گذشته مدیریت امور اراضی و سازمان نظام مهندسی کشاورزی کشور به منظور استفاده از ظرفیت‌هایی که دانش‌آموخته‌های بخش کشاورزی در این حوزه دارند این طرح بررسی و تدوین گردید تا طرح‌هایی که واگذاری صورت پذیرفته، نظارت‌های کافی به صورت دوره‌ای داشته باشیم.

هادیان با بیان اینکه عرصه‌هایی که واگذار می‌گردد جزو عرصه‌های عمومی انفال دولت و مردم محسوب می‌گردد افزود: ما باید این سرمایه‌هایی تجدیدناپذیر را به نحوی در اختیار سرمایه‌گذاران قرار دهیم که به تولید و اشتغال منجر و حیف و میل در این خصوص صورت نگیرد تا باعث تضییع حقوق بیت‌المال نگردد.

وی در پایان گفت: وظیفه همه ما به‌خصوص کارشناسان محترم سازمان نظام مهندسی کشاورزی که کار نظارت دارد به آن‌ها واگذار می‌گردد این است که کار را به نحو مطلوب به پیش ببرید و در زمان‌های معین نواقص این طرح را شناسایی کرده تا با پیشنهاد و تذکر به مجریان این طرح نواقص موجود رفع گردد.

کد خبر 6241310

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha