۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۱۰

سرهنگ مومنی خبر داد؛

فوت روزانه ۱ نفر در بزرگراه‌ها بر اثر تصادفات رانندگی

فوت روزانه ۱ نفر در بزرگراه‌ها بر اثر تصادفات رانندگی

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ از فوت روزانه ۱ نفر در بزرگراه‌ها بر اثر تصادفات رانندگی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، سرهنگ احسان مؤمنی در خصوص بررسی آمار فوتی‌های رانندگی در بزرگراه‌های شهر تهران توضیح داد و گفت: در بررسی تصادفات بزرگراهی شهر تهران در ۶ ماه ۱۴۰۳ متأسفانه ۱۸۸ نفر در اثر بی احتیاطی و عدم رعایت قوانین و مقررات جان خود را از دست داده‌اند که اگر بخواهیم به صورت روزانه این آمار را بررسی کنیم، حدوداً روزی یک نفر در محورهای بزرگراهی در شهر تهران جان خود را از دست داده است.

وی افزود: از مجموع کل تصادفات ۶۳ درصد از فوتی‌های شهر تهران در محورهای بزرگراهی اتفاق می‌افتد. ۳۷۳۲ نفر نیز در این مدت مصدوم حوادث رانندگی در صحنه را داشته‌ایم که از طریق اورژانس به مراکز درمانی منتقل شده‌اند که در این بازه زمانی، روزی حدود ۲۰ نفر را شامل می‌شود. همچنین در ۶ ماهه سال جاری ۱۷۸۳۹ کروکی تصادف تنظیم شده است که روزانه ۱۰۰ کروکی را شامل می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ بیان داشت: ۱۹ درصد از تصادفات فوتی در محورهای بزرگراهی مربوط به رانندگان خودرو و سرنشینان آن، ۴۱ درصد مربوط به موتورسواران و ۴۰ درصد نیز مربوط به عابرین پیاده است.

سرهنگ مؤمنی افزود: با توجه به آمار ۴۰ درصدی تصادفات فوتی عابرین پیاده، باید به این نکته اشاره داشت که عابرین پیاده حق تردد در بزرگراه‌ها را ندارند و برای عبور از عرض بزرگراه‌ها باید از پل‌های هوایی و زیرگذرها استفاده کنند که متأسفانه عبور غیر ایمن و غیر مجاز عابرین پیاده از سطح محورهای بزرگراهی باعث شده که ۴۰ درصد از فوتی‌ها مربوط به عابرین پیاده بشود که اگر این عابرین این موضوع را رعایت می‌کردند مسلماً این آمار بسیار کاهش پیدا می‌کرد.

وی گفت: در این آمار ۴۱ درصد مربوط به موتورسواران است که توصیه همیشگی پلیس این است که راکبین موتور سیکلت با توجه به وضعیت سرعت در بزرگراه‌ها مخصوصاً محورهای شمالی به جنوبی مانند بزرگراه امام علی (ع)، شهید چمران، ستاری که شیب دار هستند از تردد در محورهای بزرگراهی خودداری کنند. در محورهای بزرگراهی به دلیل سرعت زیاد خودروها یا موتورسیکلت با آنها برخورد دارد و یا اینکه خودروها به شدت با موتورسواران برخورد می‌کنند که باعث فوت این عزیزان می‌شود.

معاون عملیات پلیس راهور تهران بزرگ اظهار داشت: اگر دو مؤلفه عابر و موتورسیکلت از محورهای بزرگراهی ما حذف شود ببینید که چه عدد بزرگی از تصادفات فوتی ما در شهر تهران کاهش پیدا می‌کند که ۸۱ درصد را شامل می‌شود.

کد خبر 6241482

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha