۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۴۷

سرپرست غله اردبیل خبر داد؛

پرداخت ۵۰۶۱ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان گندم‌کار اردبیل

پرداخت ۵۰۶۱ میلیارد تومان از مطالبات کشاورزان گندم‌کار اردبیل

اردبیل - سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل گفت: ۵ هزار و ۶۱ میلیارد تومان از مطالبات گندم‌کاران در استان اردبیل به حسابشان واریز شد.

ودود ایرانیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر، با اشاره به روند خرید تضمینی طی سال‌جاری اظهار کرد: خرید تضمینی گندم ۱۶ خرداد ماه از شهرستان‌های بیله‌سوار و پارس‌آباد (مغان) آغاز و ۳۰ شهریور در مرکز و جنوب استان با خرید ۳۷۰ هزار تن به پایان رسید.

وی با بیان اینکه ۳۹ مرکز خرید تضمینی گندم در شهرستان‌های استان برای خرید تضمینی راه‌اندازی شده بود، افزود: ۵۰ درصد مراکز خرید گندم در شمال استان و ۵۰ درصد دیگر هم در سایر شهرستان‌های استان راه اندازی شده بودند که در طول این مدت گندم تولیدی کشاورزان را خریداری کردند.

سرپرست اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان اردبیل ضمن پوزش از کشاورزان به دلیل تأخیر در پرداخت مطالبات گندم کاران بیان کرد: با توجه به رقم بالای تولید صورت گرفته و تحویل گندم به مراکز خرید، ملکی، خصوصی و مباشر تسویه حساب کشاورزان با اصل قیمت گندم صورت گرفت که در استان اردبیل رقم ۵ هزار و ۶۱ میلیارد تومان به حساب کشاورزان گندمکار واریز شد.

ایرانیان با بیان اینکه در راستای سیاست‌های حمایتی دولت از کشاورزان و تولید گندم، در سال‌جاری گام بلندی در زمینه خودکفایی در تأمین گندم برداشته شد، خاطرنشان کرد: در سال‌جاری شاهد افزایش خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته در استان اردبیل بودیم و تمامی کشاورزان استان اردبیل با حرکت جهادی گام مهمی در خودکفایی محصول اساسی گندم و امنیت غذایی کشور برداشتند.

کد خبر 6241738

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha