۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۷

از آسمان شیرین خیال تا هبوط تلخ زمین؛

همستر؛ کوه یخ آرزوها که رفته رفته آب شد!

همستر؛ کوه یخ آرزوها که رفته رفته آب شد!

سقوط آزاد رمز ارز همستر در دنیای پر تب و تاب رمز ارزها آن هم تنها کمتر از چند روز پس از ارزش گذاری، رویای دنبال کنندگانش را با پایان دوباره قصه تکراری سراب یک شبه پولدار شدن، خراب کرد.

به گزارش خبرنگار مهر رمز ارز همستر که در ابتدای امسال در قالب ربات بازی در بستر تلگرام با وعده‌های بزرگ وارد بازار و دنیای بازی‌های دیجیتال شد و به کاربران نوید ظهور یک ارز دیجیتال با هدف ایجاد یک پلتفرم بازی مبتنی بر بلاکچین مشابه با آنچه که در پروژه نات‌کوین تجربه شد را می‌داد.

اما اکنون که رویاهای فعالان همستر رنگ باخته است نشان می‌دهد این رمز ارز تنها یک هیاهوی توخالی در دنیای رمز ارزها بود که نتوانست انتظارات را برآورده کند و بیشتر به یک تجربه ناموفق شبیه است تا انقلابی در بازار. به همین دلیل بسیاری از فعالان با ترکیدن حباب رؤیای یک شبه پولدار شدن حالا به این فکر می‌کنند که آیا فقط وقت‌شان را تلف کرده‌اند؟

ورود پر سر و صدا زمینه‌ساز سقوط اعتماد

متأسفانه با وجود تمام سر و صداها، هیچ پیشرفت ملموس و آینده روشنی در پروژه این رمز ارز دیده نمی‌شود و اکنون در وضعیت بسیار نامطلوبی قرار دارد. نمودار زیر تغییرات قیمت این رمز ارز را در واحد پولی تومان نشان می‌دهد.

همستر؛ کوه یخ آرزوها که رفته رفته آب شد!

آخرین وضعیت معاملات و افت قیمت بیش از ۵۷ درصدی این رمز ارز از سقف قیمتی آن در لحظه تنظیم این گزارش نشان می‌دهد که وعده‌های بزرگ و تبلیغات پر زرق و برق همستر انتظارات زیادی ایجاد کرد که نتوانست آن‌ها را برآورده کند و ریزش شدید ارزش همستر بعد از بازگشایی موجب شد تا حس فریب‌خوردگی و بی‌اعتمادی به سرعت در میان سرمایه‌گذاران نفوذ کند و ناپایداری قیمت و بیم آینده مبهم این رمز ارز بسیاری از کاربران را از سرمایه‌گذاری منصرف کرد و اصلاح قیمتی را شدت بخشید.

گفتنی است آنچه که بیش از همه کاربران را پیوسته به فعالیت و ادامه این راه تشویق می‌کرد نه فقط طمع یک شبه پولدار شدن بلکه کانال‌ها و پیج‌های بزرگ در شبکه اجتماعی بودند که به دلیل ساختار هرمی گونه کسب امتیاز، سکه و سود در این بازی شبانه روز به تبلیغ همستر پرداختند و در آتش طمع کاربران بی‌وقفه دمیدند.

پرتگاه شکست: رقابت سنگین و نبود نوآوری

بازار رمز ارزها بسیار رقابتی است و بدون نوآوری و مزیت رقابتی مشخص نمی‌توان به جایگاهی مناسب در این بازار دست یافت. بر همین اساس همستر نتوانست چیزی تازه و متمایز یا قابلیتی منحصر به فرد به بازار رمز ارزها اضافه کند و این بیشتر از هر چیز به مبهم بودن آینده آن دامن می‌زند.

آیا سرمایه‌گذاری در همستر فقط هدر دادن زمان بود؟

هزینه کردن ۶ ماه زمان و حداقل به طور روزانه ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در روز یعنی هدر دادن چیزی حدود ۱۰۰ تا ۱۸۰ ساعت وقتی که می‌توانست صرف فعالیت‌های مفیدی چون یادگیری یک مهارت جدید مانند یک زبان برنامه‌نویسی، شناخت ابزارهای هوش مصنوعی، یک زبان خارجی و مطالعه چند کتاب تخصصی که بتواند در آینده به ما کمک کند یا حتی روزی نیم ساعت ورزش می‌توانست بعد از ۶ ماه تأثیر بسیار زیادی بر سلامت جسم و شادابی روح هر فرد داشته باشد و همه این‌ها در حالی است که بیش از پیش این سوال در بین سرمایه‌گذاران مطرح می‌شود:

آیا همستر، رمز ارزی که قرار بود دنیای مالی را متحول کند، در حالی که تنها سایه‌ای از انتظارات بزرگ را در دل هوادارانش به ارث گذاشته واقعاً به هدفش خواهد رسید یا به تاریخ خواهد پیوست؟

کد خبر 6241984

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha