۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۶:۲۳

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین تاکید کرد؛

لزوم الگوسازی اقدامات مؤثر در مقابله با آسیب‌های اجتماعی

لزوم الگوسازی اقدامات مؤثر در مقابله با آسیب‌های اجتماعی

قزوین- معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار قزوین با تاکید بر لزوم الگوسازی اقدامات مؤثر در مقابله با آسیب‌های اجتماعی گفت: دسترسی به مشاور خوب یک اولویت است.

به گزارش خبرنگار مهر، عباس کاظمی پیش از ظهر دوشنبه در جلسه بررسی آسیب‌های اجتماعی که در سالن جلسات استانداری قزوین برگزار شد، به اهمیت دقت در ارائه گزارش‌های مربوط به آسیب‌های اجتماعی اشاره کرد و گفت: گزارش‌ها باید کاملاً دقیق و مبتنی بر واقعیت باشند چرا که انتشار اطلاعات نادرست، روند مدیریت و برنامه‌ریزی مقابله با آسیب را با مشکل روبه‌رو می‌کند.

وی با تأکید بر اهمیت الگوسازی اقدامات مؤثر و ارائه آن‌ها در جلسات، نقش حیاتی آموزش و پرورش را در این حوزه برجسته کرد و گفت: در قالب طرح نماد، آموزش و پرورش باید به طور جدی به مقوله آسیب‌های اجتماعی، به ویژه خودکشی، ورود کند.

کاظمی تصریح کرد: این نهاد باید با همکاری سایر دستگاه‌ها مانند بهزیستی و علوم پزشکی به‌صورت عالمانه و با برنامه‌ریزی دقیق و بدون نمایش‌های تبلیغاتی در این مسیر اقدام کند.

وی ضعف در دسترسی به مشاوره‌های مناسب را یکی از چالش‌های اصلی دانست و افزود: با توجه به حجم زیاد کار در حوزه‌های ادراکی و شناختی، باید برنامه‌هایی از نظر کمی و کیفی متناسب با میزان آسیب‌ها تدوین شود، در حال حاضر دسترسی به مشاوره برای همه افراد مهیا نیست و این باعث می‌شود بسیار از مشکلات مربوط به روان و ادراکی افزایش پیدا کند.

معاون استاندار همچنین تأکید کرد: مقابله با آسیب‌های اجتماعی نیازمند برنامه‌ریزی دقیق و مدون است و نمی‌توان تنها با کنترل آن را مدیریت کرد. باید برنامه روشنی داشت اقدامات در حوزه ایجابی و سلبی باید تبدیل به دستور کار شود

کاظمی در پایان، با اشاره به تأثیر فضای مجازی در ترویج برخی آسیب‌های اجتماعی، خواستار توجه بیشتر به این مسئله شد.

کد خبر 6242069

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha