۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۷:۳۳

صربستان: ابتکار عمل جنگ در دست روسیه است

صربستان: ابتکار عمل جنگ در دست روسیه است

رئیس جمهور صربستان گفت که غرب برای تأمین تسلیحاتی اوکراین به مشکل خورده است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از تاس، «الکساندر ووچیچ» رئیس جمهور صربستان، وضعیت اوکراین در میدان نبرد را نامساعد ارزیابی کرد.

رئیس جمهور صربستان در گفتگو با نشریه پولیتیکو گفت: روسیه در مناقشه اوکراین ابتکار عمل را در دست دارد، این در حالی که غرب برای تأمین مالی کی یف به طور فزاینده ای مشکل پیدا خواهد کرد.

ووچیچ افزود که روس‌ها در میدان نبرد ابتکار عمل را دارند. در ابتدا، غرب فکر می‌کرد که به دلیل شرایط اقتصاد نسبتاً ضعیف روسیه، سرمایه‌گذاری در بخش دفاعی اوکراین و تأمین مالی آنها کار آسانی است. اما اکنون کار بسیار دشوارتر شده است.

رئیس جمهور صربستان تاکید کرد که سران کشورهای اروپایی نمی‌خواهند تحلیل او را از وضعیت اوکراین بشنوند زیرا خود را باهوش‌ترین مردم جهان می‌دانند.

ووچیچ گفت که در نتیجه آنها نمی‌خواهند اظهارات کسی را که متفاوت فکر می‌کند بشنوند.

رئیس جمهور صربستان گفت که حدود ۲۰ بار با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه ملاقات کرده است و او را بهتر از هر رهبر اروپایی دیگری می‌شناسد. اما بر خلاف برخی از رهبران اروپایی که تماس‌های منظمی با پوتین دارند، طی دو سال و نیم اخیر با رئیس جمهور روسیه ارتباطی نداشته است.

مقامات روسیه بارها اعلام کرده اند که ارسال تسلیحات غرب به اوکراین عزم روسیه را تضعیف نخواهد کرد و مسیر عملیات نظامی ویژه را تغییر نخواهد داد.

کد خبر 6242104

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha