۹ مهر ۱۴۰۳، ۲۰:۰۴

مدیرکل ‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی:

اجرای فضای سبز در حریم مسجد کبود تبریز آغاز شد

اجرای فضای سبز در حریم مسجد کبود تبریز آغاز شد

تبریز-مدیرکل ‌میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی آذربایجان‌شرقی از آغاز عملیات ایجاد فضای سبز در محوطه و اطراف مسجد کبود خبر داد.

به گزارش خبرگزاری مهر، احمد حمزه‌زاده روز دوشنبه با اشاره به اهمیت حفظ حریم آثار باستانی گفت: سه هزار و ۵۰۰ متر از محوطه حریم این مسجد با همکاری اداره کل میراث فرهنگی و شهرداری منطقه ۸ در حال محوطه سازی و اجرای فضای سبز است.

وی ادامه داد: در سالیان گذشته، این منطقه با اجرای طرح‌های غیرمجاز به پاساژ تبدیل می‌شد که با ورود و نظارت دقیق میراث‌فرهنگی، این روند متوقف شده و اکنون مقرر است این محل به محیطی مناسب برای گردشگران و جامعه محلی تبدیل شود.

حمزه زاده افزود: هدف از این اقدام، ایجاد فضایی زیبا و دلنشین برای مردم و گردشگران و حفظ هویت تاریخی این بنای ارزشمند است و با اجرای این پروژه، علاوه بر ارتقا زیبایی‌های شهری، به‌زودی محوطه‌ای مناسب برای تفریح و استراحت شهروندان و گردشگران در جوار مسجد کبود فراهم خواهد شد.

وی تأکید کرد: اجازه نخواهیم داد ساخت و سازهای غیرمجاز در حریم تاریخی مسجد کبود (گوی مسجد) صورت گیرد، زیراکه این اقدامات علاوه بر تهدید ارزش‌های فرهنگی و تاریخی این بنای باستانی، میراث‌فرهنگی تبریز را نیز به خطر می‌اندازد و از منظر ضوابط اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان، هرگونه تعرض به آن، غیرقابل قبول است.

کد خبر 6242130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha