۹ مهر ۱۴۰۳، ۱۹:۰۵

رییس سازمان برنامه و بودجه:

اجرای سرشماری عمومی کشاورزی یک موضوع حاکمیتی است

اجرای سرشماری عمومی کشاورزی یک موضوع حاکمیتی است

رئیس سازمان برنامه و بودجه گفت: اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در آبان‌ماه امسال، یک موضوع حاکمیتی و حائز اهمیت ویژه برای نظام برنامه‌ریزی کشور است.

به گزارش خبرگزاری مهر، سیدحمید پورمحمدی، رئیس سازمان برنامه و بودجه امروز (دوشنبه) در نشست شورای راهبری سرشماری عمومی کشاورزی ۱۴۰۳ که با حضور اعضای این شورا و نمایندگان وزارتخانه‌ها و دستگاه‌ها برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس نتایج سرشماری قبلی کشاورزی حدود ۴ میلیون کشاورز در کشور داریم، گفت: نظام جمهوری اسلامی ایران باید آمار و اطلاعات دقیقی از وضعیت کنونی جمعیت کشاورزان در اختیار داشته باشد تا بتواند برنامه‌ریزی‌های مربوط به حوزه امنیت غذایی را بر پایه‌های درست و دقیق انجام دهد.

وی افزود: اگر حاکمیتی مجهز به آمار دقیق و به‌هنگام نباشد، گویی در تاریکی حرکت می‌کند و بر این اساس، اجرای سرشماری عمومی کشاورزی در آبان‌ماه امسال، یک موضوع حاکمیتی و حائز اهمیت ویژه برای نظام برنامه‌ریزی کشور است.

پورمحمدی با برشمردن وظایف دستگاه‌های مرتبط با موضوع سرشماری کشاورزی شامل وزارتخانه‌های کشور، آموزش و پرورش، جهاد کشاورزی، ارتباطات و فناوری اطلاعات، بهداشت و درمان، سازمان صدا و سیما و فراجا، خواستار مشارکت تمام و کمال این دستگاه‌ها در فرایند اجرای سرشماری شد.

وی بیان کرد: در فرصت محدود باقی‌مانده تا زمان اجرای سرشماری، تولید محتواهای هنری، جذاب و قابل فهم برای عموم و انتشار گسترده و وسیع آنها در رسانه‌های ملی و استانی برای آگاه‌سازی مردم و تشویق آنان به مشارکت و همکاری، اهمیت بسیار زیادی در اجرای موفق این رویداد مهم دارد.

سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها موتور محرکه اجرای سرشماری کشاورزی باشند

معاون رئیس‌جمهور در ادامه بر لزوم تحرک جدی و فعال شدن بیش از پیش سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها به عنوان موتور محرکه اجرای سرشماری کشاورزی در استان‌ها تاکید کرد و گفت: همه پیگیری‌های داخل استانی و هماهنگی اقدامات و برنامه‌ها با مسئولان عالی هر استان و جلب و جذب ظرفیت‌ها و امکانات مورد نیاز برای اجرای هرچه بهتر سرشماری عمومی کشاورزی، از کانال سازمان‌های مدیریت و برنامه‌ریزی استان‌ها انجام شود.

قرار است سرشماری عمومی کشاورزی سال ۱۴۰۳، آبان‌ماه امسال و بین ۳۰ تا ۴۵ روز انجام شود.

کد خبر 6242165

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha