۹ مهر ۱۴۰۳، ۲۲:۰۸

رئیس دانشگاه تبریز:

۶۵هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی مشغول تحصیل هستند

۶۵هزار نفر دانشجو در دانشگاه‌های آذربایجان شرقی مشغول تحصیل هستند

تبریز-رئیس دانشگاه تبریز گفت: در حال حاضر ۶۵ هزار و ۹۰ نفر دانشجو در دانشگاه‌های استان مشغول تحصیل هستند.

به گزارش خبرگزاری مهر، صفر نصرالله زاده، رئیس دانشگاه تبریز امروز در یکصد و بیست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در دانشگاه تبریز اظهار کرد: جذب دانشجویان بین‌المللی از راهبردهای نظام جمهوری اسلامی و یکی از اتفاقاتی است که در ارتقای شاخص بین المللی دانشگاه‌ها مؤثر می‌باشد.

وی در ادامه به اشاره به تعداد دانشجویان استان گفت: در حال حاضر ۶۵ هزار و ۹۰ نفر دانشجو در دانشگاه‌های استان مشغول تحصیل هستند که ۵۱ درصد این دانشجویان در تبریز و ۴۹ درصد دیگر در دانشگاه‌های شهرستانهای استان به تحصیل می‌پردازند.

نصرالله زاده تصریح کرد: براساس آمارهای ارائه شده در کشور ۱۳۰ هزار نفر دانشجوی بین‌المللی مشغول به تحصیل داریم و این رقم بنا بر برنامه هفتم توسعه باید به ۳۲۰ هزار نفر در انتهای برنامه افزایش پیدا کند..

وی گفت: محدوده‌ی بین المللی شدن برای دانشگاه‌های ما حدود ۲۰ درصد دانشجویان است و دانشگاه تبریز خیلی جلوتر از دیگر دانشگاه‌های ایران دارد به این بیست درصد نزدیک می‌شود. ما در ابتدای بین‌المللی شدن قرار داریم و به دنبال آن هستیم که بتوانیم استانداردهای آموزش و پژوهش و فرهنگی را برای دانشجویان خارجی تأمین بکنیم.

رئیس دانشگاه تبریز گفت: دانشگاه تبریز در بین چهار دانشگاه بزرگ ایران است که کشور عراق به کارمندانش اجازه تحصیل در آن را صادر می‌کند.

وی تاکید کرد: باید در کنار گسترش پذیرش دانشجویان خارجی زیرساخت‌ها و امکانات و سطح علمی دانشگاه‌ها را هم ارتقا دهیم.

نصرالله زاده بر لزوم آموزش زبان فارسی به دانشجویان بین‌المللی و همچنین تقویت کارهای فرهنگی در حوزه دانشجویان بین‌الملل تاکید کرد و گفت: ما در حال حاضرحدود ۷۰۰۰ دانشجوی خارجی داریم که می‌بایست از لحاظ فرهنگی پشتیبانی شوند.

حجت‌الاسلام و المسلمین احمد مطهری‌اصل نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه تبریز نیز در یکصد و بیست و سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان با تسلیت شهادت سیدحسن نصرالله اظهار داشت: عظمت انسان‌های شایسته به بزرگی و گستردگی تأثیرگذاری آنها در دل‌های دیگر انسانهاست. عظمت امام حسین (ع) در این نمود می‌ِیابد که مردم با نام و منش آن امام همام عشق می‌ورزند و با وصف شهادتش غم و اندوه دل‌ها را فرا می‌گیرد.

وی افزود: شهید سیدحسن نصرالله نیز در زمره‌ی انسان‌های بزرگی است که بودنش موجب تقویت جبهه‌ی مقاومت و قلب مؤمنین و مجاهدین بود و شهادتش دل‌های آزادگان عالم را اندوهگین کرده است.

وی افزود: یقین می‌دانیم پرچم مبارزه‌ی حق‌طلبانه رزمندگان محور مقاومت در دست یاران و هم‌سنگرانش و امت مسلمان جهان و مردم مظلوم لبنان و فلسطین با اقتدار در اهتزاز است تا زوال صهیونیست‌ها را بزودی شاهد و ناظر باشیم.

نماینده ولی فقیه در استان در ادامه خواستار همراهی و همکاری تمام نهادهای استان برای برگزاری آئین‌های گرامیداشت یاد و راه شهید سیدحسن نصرالله شد.

کد خبر 6242312

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha