۱۷ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۰۷

ستاره های الوند-۳

شهید منوچهر صدیقی‌وثاق با سن کمش در کارهای تشکیلاتی کم نمی‌گذاشت

شهید منوچهر صدیقی‌وثاق با سن کمش در کارهای تشکیلاتی کم نمی‌گذاشت

همدان _ شهید منوچهر صدیقی وثاق کم سن بود اما در کارهای تشکیلاتی کم نمی‌گذاشت.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها- فاطمه گوگردی: امام خمینی (ره) فرمودند: شهادت ارثی است که از موالیان ما که حیات را عقیده و جهاد می‌دانستند و در راه مکتب پرافتخار اسلام با خون خود و جوانان عزیز خود از آن پاسداری می‌کردند به ملت شهیدپرور ما رسیده است.

انقلاب اسلامی ایران برای پابرجا ماندن خود هزاران شهید در این راه دارد که شهید منوچهر صدیقی وثاق از همین شهیدانی است که با خون خود از ایران خود دفاع کرده است.

شهید منوچهر صدیقی‌وثاق با سن کمش در کارهای تشکیلاتی کم نمی‌گذاشت

مادر شهید منوچهر صدیقی در گفت‌وگو با وگو با خبرنگار مهر به شرح کوتاهی از زندگی فرزندش پرداخت و اظهار کرد: منوچهر صدیقی وثاق سال هزارو سیصد و پنجاه در روستای باباعلی صالح آباد شهرستان بهار چشم به جهان گشود.

بلور جهانی افزود: او در مدرسه شهید ملکی تا کلاس پنجم در روستای باباعلی تحصیل کرد. بعد از مدتی علاقمند به شرکت در جبهه شد و حتی با اصرارهای مکرر من و دوستانش برای ادامه تحصیل بدهد و جبهه نرفتن، اما او راضی نشد.

شهید منوچهر صدیقی با اصرار خودش در سیزده سالگی به جبهه اعزام شد

وی در ادامه تصریح کرد: در سیزده سالگی دوستانش او را همراه خود برای زیارت حضرت معصومه (س) به قم بردند، دوستانش آن خواستند او را راضی کنند که به جبهه نرود، اما در نهایت با پسرم با تلاش‌هایش رضایت همه ما را برای رفتن به جبهه جلب کرد و در سن سیزده سالگی از بسیج به جبهه اعزام شد.

فعالیت‌های تشکیلاتی شهید صدیقی

مادر شهید در ادامه اظهار کرد: در روستا یک پایگاه بسیج به نام پایگاه امام زمان (عج) داشتیم، پسرم در این مکان آموزش‌هایی اعم از آموزش اسلحه و سایر موارد را می‌دید.

شهید منوچهر صدیقی‌وثاق با سن کمش در کارهای تشکیلاتی کم نمی‌گذاشت

وی با اشاره به اینکه فرزندم در پایگاه روستا بسیار فعال بود، گفت: او بچه‌های روستا را در پایگاه گرد هم می‌آورد و با آنان درس می‌خواند، کتاب می‌خواند و مراسم روضه، هیأت و کلاس‌های قرآنی تشکیل می‌داد.

مادر شهید با اشاره به اینکه منوچهر همیشه سعی می‌کرد که نوجوانان و خردسالان روستا را مشتاق به شرکت در پایگاه بسیج امام زمان (عج) کند، تاکید کرد: او در این کار بسیار موفق بود و همیشه اهالی روستا و بچه‌ها بسیار جذب او شده می‌شدند.

خصوصیات اخلاقی شهید


مادر شهید در ادامه سخنان خود با بیان اینکه اخلاق منوچهر بسیار با مردم خوب بود، بیان کرد: هرگز از پسرم بی‌اخلاقی یا موردی که باعث دلخوری شود ندیدم. این ویژگی او باعث شده بود که زمان شهادتش تمام اهالی روستا برای او عزاداری کنند.

وی افزود: پسرم نسبت به دین و ولایتمداری و گوش به فرمان بودن ولایت فقیه همیشه مشتاق بود.

کارهای عام المنفعه شهید صدیقی

مادر شهید اذعان کرد: پسرم بسیار به اهالی روستا کمک می‌کرد حتی گاهی از درآمد خودمان برای اهالی روستا کمک مالی می‌کردیم.

وی تصریح کرد: پسرم در امور کشاورزی همیشه هم کمک پدرش و هم کمک اهالی روستا می‌کرد، او گاهی پوشاکی نیز به اهالی روستا اهدا می‌کرد.

مادر شهید ادامه داد: من دختر عمویی داشتم که یک پسر داشت و پسر ایشان در جبهه شهید شده بود، پسرم همیشه از مادر آن شهید که بسیار پیر و فرتوت بود مراقبت می‌کرد.

وی ادامه داد و افزود: منوچهر با شهادت پسرش می‌گفت که اجازه نمی‌دهم اسلحه‌اش زمین بماند و جا پای جای پای او نهاد.

مادر شهید با اشاره به اینکه منوچهر بسیار فردی تودار بود و هیچوقت کارهای عام المنفعه و خیری که انجام می‌داد را بیان نمی‌کرد، گفت: همه کارهایش را با دوستانش انجام می‌دادند و دوستانش بعدها مرا از این کارها مطلع کردند.

حضور شهید صدیقی در تیم فوتبال

مادر شهید گفت: پسرم از کودکی علاقه‌مند به ورزش فوتبال بود و در تیم فوتبال شهرستان بهار هم شرکت داشت، بعدها تندیس قدردانی از او از طرف تیم فوتبال ورزشگاه بهار به ما داده شد.

شهید منوچهر صدیقی‌وثاق با سن کمش در کارهای تشکیلاتی کم نمی‌گذاشت

شهادت منوچهر صدیقی وثاق

مادر شهید بابیان اینکه در سال هزار و سیصد و شصت و شش منوچهر صدیقی یک‌بار مرخصی آمده بود و قرار بود که بعد از آن به عملیات بیت المقدس ۲ برود که عملیاتی بسیار سخت بود ادامه داد: پسرم با دوستانش به عملیات بیت المقدس ۲ رفتند و همگی در این عملیات و در موعود عراق به شهادت رسیدند.

وی اظهار کرد: وقتی خبر شهادت را به من دادند متوجه شدم که او سر ندارد و شهید بی سر است و از روی پلاک شناسایی شده، وقتی همسرم به من گفت که این اتفاق برای فرزندمان افتاده من به دلیل اینکه فرزندم مانند یاران امام حسین (ع) شهید شده بود، شکرگزار خدا بودم. پیکر مطهر او در آرامستان روستای باباعلی دفن شده است و تمام لباس‌های او را برای سربازان جبهه اهدا کردم.

وصیت نامه شهید منوچهر صدیقی

مادر شهید بیان کرد: وصیت نامه شهید متأسفانه در دسترس نیست، اما به خاطر دارم که منوچهر در وصیت نامه خود گفته است: از همه اهالی روستا حلالیت می‌طلبم و از پدر و مادر و خواهر و برادرم قدردانی می‌کنم و شما را بسیار دوست دارم، ان شاالله اگر توفیق این را پیدا کردم که شهید شوم مرا ببخشید و حلال کنید.

کد خبر 6242375

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha