۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۲:۱۸

مهر گزارش می دهد؛

آغاز فصل بارندگی‌ها/ لزوم پیشگیری از تکرار آبگرفتگی‌ها در بوشهر

آغاز فصل بارندگی‌ها/ لزوم پیشگیری از تکرار آبگرفتگی‌ها در بوشهر

بوشهر- یکی از چالش های اساسی در بوشهر، آبگرفتگی معابر در فصل بارندگی است که باید با انجام اقدامات پیشگیرانه از تکرار این مشکلات جلوگیری کرد.

خبرگزاری مهر، گروه استان‌ها: پاییز که می‌رسد بارش باران در نقاط مختلف کشور آغاز می‌شود و در استان بوشهر نیز اگرچه کمی دیرتر ولی معمولاً بارش‌های باران پاییزی رخ می‌دهد که در سال‌های مختلف مقدار و زمان بارش‌ها متفاوت است.

بارش باران برکات فراوانی برای مردم و به ویژه کشاورزان دارد و موجب ایجاد طراوت و شادابی در سطح شهر و افزایش شور و نشاط در سطح جامعه می‌شود ولی گاهی اوقات مشکلات و چالش‌هایی را نیز برای مردم ایجاد می‌کند.

یکی از مهمترین چالش‌ها در سطح شهر بوشهر، آب‌گرفتگی در کوچه‌ها، خیابان‌ها و معابر مختلف سطح شهر است که طی سال‌های گذشته همواره تکرار شده است و وقتی که بارش‌ها افزایش می‌یابد، این چالش نیز بیشتر می‌شود.

انجام اقدامات پیشگیرانه نظیر لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی و ایجاد کانال‌های جدید برای دفع آب‌های سطحی یکی از مهمترین اقدامات است که باید همواره پیش از آغاز فصل بارش‌ها انجام شود.

فصل بارندگی نزدیک است/ لزوم پیشگیری از تکرار آبگرفتگی‌ها در بوشهر

لزوم جلوگیری از تکرار آبگرفتگی‌ها

یکی از شهروندان بوشهری در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: بوشهر با مشکلات زیادی در روزهای بارانی روبرو است و تجمع آب‌های سطحی برای مردم مشکل‌ساز می‌شود که باید برای این کار چاره‌اندیشی شود.

محمد زنده‌بودی اضافه کرد: در سال‌های گذشته همواره شاهد آب‌گرفتگی معابر در نقاط مختلف شهر بوشهر بوده‌ایم که در زمان بارندگی و ساعت‌ها بعد از آن برای مردم مشکل‌ساز شده است.

وی خواستار تلاش و پیگیری مسئولان برای رفع مشکل در شهر بوشهر شد و ادامه داد: باید با انجام اقدامات پیشگیرانه زمینه برای رفع این چالش اساسی و تکرار آبگرفتگی‌ها گرفته شود.

یکی دیگر از شهروندان بوشهر به خبرنگار مهر گفت: باید با برنامه‌ریزی مناسب و با پیش‌بینی وضعیت بارندگی در فصل پاییز و زمستان اقدامات زیرساختی برای دفع بهتر آب‌های سطحی در بوشهر انجام شود.

صادق حسن‌زاده اضافه کرد: شهر بوشهر تعداد روزهای بارانی کمی دارد ولی در همین روزها هم شاهد مشکلاتی برای تردد در خیابان‌های شهر هستیم و خیابان‌های اصلی شهر هم قفل می‌شود و مردم با مشکل برای تردد روبرو می‌شوند.

فصل بارندگی نزدیک است/ لزوم پیشگیری از تکرار آبگرفتگی‌ها در بوشهر

آغاز عملیات لایروبی کانال‌های دفع آب‌های سطحی

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بوشهر نیز گفت: با نزدیک شدن به ایام بارندگی و به‌منظور جلوگیری از آب‌گرفتگی در معابر، عملیات لایروبی و پاکسازی کانال‌های دفع آب‌های سطحی در تمامی نقاط شهر بوشهر آغاز شده است.

مختار کرمی گفت: با تاکید شهردار بوشهر مبنی بر آماده‌سازی هرچه سریع‌تر شهر برای آغاز فصل بارندگی، لایروبی کانال دفع آب‌های سطحی توسط سازمان مدیریت پسماند شهرداری آغاز شده است.

وی تصریح کرد: با توجه به نزدیک بودن فصل بارندگی و لزوم جلوگیری از آبگرفتگی‌های احتمالی، پاکسازی و لایروبی کانال‌ها از اولویت‌های اصلی خدمات شهری شهرداری بوشهر است.

سرپرست معاونت خدمات شهری شهرداری بوشهر تاکید کرد: این عملیات با تلاش و همت کارکنان سازمان مدیریت پسماند به‌سرعت و دقت در حال انجام است.

کرمی با بیان اینکه هدف اصلی از اجرای این عملیات، تسهیل خروج آب‌های سطحی و جلوگیری از هرگونه مشکل در معابر شهری است، افزود: با توجه به تشکیل نخستین جلسه ستاد بحران شهرداری بوشهر، عملیات گسترده‌ای در این خصوص در سطح شهر در حال انجام است.

وی ادامه داد: امیدواریم با این اقدامات پیشگیرانه، بوشهر در فصل بارندگی با کمترین مشکلات آب‌گرفتگی مواجه شود.

انتظار می‌رود که با عزم جدی مسئولان، زمینه رفع مشکلات فراهم شده و تلاش شود که از مشکلات آب‌گرفتگی معابر و اخلال در تردد پیاده و سواره در استان بوشهر پیشگیری شود.

کد خبر 6242564

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha