۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۰:۱۲

جمالو مطرح کرد؛

۳۰۰ میلیون نفر در دنیا آلوده به مواد مخدر هستند

۳۰۰ میلیون نفر در دنیا آلوده به مواد مخدر هستند

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با موادمخدر با اشاره به اپیدمی اعتیاد در دنیا گفت: ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا آلوده به مواد مخدر هستند.

به گزارش خبرنگار مهر، محمد جمالو معاون کاهش تقاضا و توسعه مشارکت‌های مردمی ستاد مبارزه با مواد مخدر در دومین همایش ملی مجمع خیرین یاریگران زندگی گفت: ما با یک اپیدمی و آلودگی فراگیر جهانی در عرصه جهانی در حوزه اعتیاد رو به رو هستیم همه کشورهای دنیا درگیر اعتیاد هستند. اعتیاد سال هاست در اوج قرارگرفته است.

وی افزود: کشور ما هزاران کیلومتر هم مرز با بزرگترین تولید کننده مواد مخدر است. البته اقدامات مختلفی در این راستا در حال انجام است. تغییر مواد مخدر سنتی به مواد مخدر صنعتی در افغانستان در سال‌های اخیر محسوس است.

جمالو همچنین اظهار کرد: ۳۰۰ میلیون نفر در دنیا به مواد مخدر آلوده هستند. سالیانه ۱۷۷ هزار نفر در آمریکا فوت می‌کنند که یک سوم فوتی‌های مواد مخدر دنیا را دارد. مجاهدت ۴۰۰۰ فرزند عزیز که جانشان را فدا کردند موجب شد که ما با آمار جهانی بسیار فاصله داریم.

وی با اشاره به اقدامات زیادی که در این خصوص انجام شده است گفت: ما در حوزه‌های مقابله، پیشگیری، درمان و توانمندسازی فعالیت داریم البته همچنان با نقطه آرمانی فاصله داریم. بسیاری از استان‌ها خیلی خوب عمل کردند. اما قدرت یک زنجیره به میزان ضعیف‌ترین حلقه آن است.

جمالو در خصوص استفاده از ظرفیت خیرین گفت: مسئله مالی موجب استفاده از خیرین نمی‌شود. بلکه چون ما با یک اپیدمی رو به رو هستیم برای یافتن فرصت‌های بیشتر در دل آسیب‌ها در سازمان‌های غیر چابک لازم است از این ظرفیت بهره بگیریم. باید تلاش کنیم مجمع خیرین یاریگران در هر استان در بالاترین سطح کار کند.

وی ایجاد این اپیدمی را به سه عامل وابسته دانست و گفت: سه علت عامل آلودگی، محیط آلوده، میزبان آسیب‌پذیر موجب فراگیری اعتیاد است.

جمالو در ادامه افزود: هر روز مواد مخدر جدیدی معرفی می‌شود. ما ضعف اطلاع رسانی داریم. محیط ما نسبت به گذشته تغییر زیادی کرده است. بچه‌های ما در فضای مجازی بیکرانی قرار دارند و در خصوص میزبان آسیب پذیر باید بگویم فرزندان ما امروز مهارت‌های زندگی را نمی‌آموزند و با این شرایط در محیط قرار می‌گیرند.

جمالو در پایان در خصوص اینکه چرا نتایج فعالیت‌ها و تلاش‌های ملموس نیست گفت: حجم آسیب بسیار گسترده است و قابل اندازه گیری نیست.

کد خبر 6242582

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha