دیدار مهم رهبران دو جنبش فتح و حماس در قاهره

دیدار مهم رهبران دو جنبش فتح و حماس در قاهره

هیاتی از دو جنبش فتح و حماس فردا در قاهره گرد هم می‌آیند تا راه‌های مقابله با تجاوزات رژیم صهیونیستی و کمک به مردم تحت محاصره غزه را بررسی کنند.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وبگاه صدای بیروت، جنبش آزادی‌بخش ملی فلسطین (فتح) اعلام کرد که هیأتی از این جنبش فردا چهارشنبه در قاهره با رهبران جنبش مقاومت اسلامی (حماس) دیدار خواهد کرد تا درباره نسل‌کشی رژیم صهیونیستی در نوار غزه و دستیابی به آشتی ملی فلسطین بحث کنند.

جنبش فتح در بیانیه‌ای تاکید کرد: «هیاتی از جنبش فتح روز چهارشنبه عازم قاهره خواهد شد.»

این بیانیه افزود که این هیأت شامل محمود العالول، معاون رئیس جنبش فتح، عزام الاحمد، عضو کمیته مرکزی فتح و عضو کمیته اجرایی سازمان آزادی‌بخش فلسطین، و روحی فتوح، رئیس شورای ملی فلسطین است.

این هیأت قرار است با رهبران حماس درباره وضعیت فلسطینی‌ها در سایه جنگ نسل‌کشی در نوار غزه و راه‌های کمک به مردم این منطقه بحث کنند.

فتح و حماس همچنین راه‌های پایان دادن به اختلافات داخلی فلسطین و تحقق آشتی ملی را بررسی خواهند کرد.

رژیم صهیونیستی با حمایت آمریکا از تاریخ ۷ اکتبر جنگی را علیه نوار غزه آغاز کرده است که تاکنون بیش از ۱۳۷ هزار فلسطینی را که بیشترشان زنان و کودکان هستند، شهید یا زخمی کرده و بیش از ۱۰ هزار نفر نیز مفقود شده‌اند.

این جنگ موجب ویرانی گسترده و قحطی شده که ده‌ها کودک را به کام مرگ کشانده و یکی از بدترین فجایع انسانی جهان را در تاریخ رقم زده است.

همزمان با جنگ علیه غزه، ارتش رژیم صهیونیستی و شهرک‌نشینان صهیونیست حملات خود را در کرانه باختری اشغالی، از جمله در قدس شرقی، تشدید کرده‌اند که منجر به شهادت ۷۱۹ فلسطینی، از جمله ۱۶۰ کودک، و زخمی شدن حدود ۶۲۰۰ نفر و دستگیری بیش از ۱۱ هزار نفر شده است. این آمار طبق منابع رسمی فلسطینی ارائه شده است.

از سال ۲۰۰۷، فلسطینی‌ها با شکاف جغرافیایی و سیاسی میان فتح و حماس روبرو بوده‌اند و تلاش‌های منطقه‌ای و بین‌المللی و توافق‌های متعدد نتوانسته‌اند به این شکاف پایان دهند.

کد خبر 6242626

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha