رسانه‌های صهیونیستی: آیا تل‌آویو از ترور نصرالله پشیمان می‌شود؟

رسانه‌های صهیونیستی: آیا تل‌آویو از ترور نصرالله پشیمان می‌شود؟

تحلیلگران ارشد صهیونیستی اعلام کردند که وقتی شرایط بعد از ترور سید حسن نصرالله برای اسرائیل بدتر می‌شود، چرا باید نسبت به این ترور شادی کرد؟

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روزنامه لبنانی الاخبار، با وجود اینکه تمامی رسانه‌های رژیم صهیونیستی از اقدام این رژیم برای ترور شهید سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان ابراز خرسندی کردند، اما بسیاری از تحلیلگران و نویسندگان مسائل راهبردی رژیم صهیونیستی نیز با واقع گرایی بیشتر از تأثیرات و پیامدهای این ترور با نگرانی سخن گفتند و تاکید کردند که شرایط بعد از ترور تفاوتی برای اسرائیل نخواهد داشت.

کارمت والنسی تحلیلگر آکادمی مطالعات امنیت داخلی رژیم صهیونیستی به عنوان مهم‌ترین اندیشکده راهبردی این رژیم در مقاله‌ای با این عنوان که «سوال سخت‌تر این است که در ادامه چه خواهد شد؟» به طرح این نکته پرداخت که حزب الله همچنان از توانمندی‌های نظامی پیشرفته‌ای برخوردار است و موشک‌های دقیق و ناوگانی از تسلیحات در اختیار دارد.

این گزارش تاکید کرد که ترور نصرالله منطقه را در برابر شرایط ناشناخته‌ای قرار داده است، چرا که همه با استراتژی نصرالله آشنایی داشتند و خلأ ناشی از وجود او تفاهم‌ها و توافق‌های گذشته در خصوص حزب الله را به هم می‌ریزد.

این گزارش تاکید کرد که تل آویو مسیر سختی در تحلیل و تعامل با حزب الله در دوره پس از نصرالله خواهد داشت.

عاموس هارئیل از دیگر تحلیلگران ارشد صهیونیست با اشاره به احتمال پشیمانی این رژیم از ترور شهید نصرالله گفت: بهتر است صدای شادی پیروزی خود را پایین‌تر بیاورید، هنگامی که ایران و حزب الله دچار شوک شوند، اسرائیل باید خود را برای تنش‌های احتمالی و واکنش‌های آنها آماده کند.

وی به روزهای ترور سید عباس موسوی دبیرکل سابق حزب الله اشاره و تاکید کرد که خیلی زود مشخص شد که این ترور اشتباه بوده است، چرا که نصرالله حزب الله را از یک گروه داخلی به یک قدرت منطقه‌ای تبدیل کرد.

هارئیل با اشاره به اینکه حمله ضاحیه بیروت اقدامات برای آتش بس را به بن بست کشاند، تاکید کرد که اگر آمریکایی‌ها می‌خواهند نتیجه‌ای به دست بیاورند، باید خیلی زود طرح جدیدی را ارائه کنند و از فشارهای سیاسی که تاکنون استفاده نکرده‌اند، بهره بگیرند.

این تحلیلگر صهیونیستی می‌افزاید که دولت آمریکا نگران این است که نتانیاهو این کشور را به سمت جنگ منطقه‌ای سوق بدهد.

گدعون لوی دیگر تحلیلگر صهیونیستی در روزنامه هاآرتص نوشت: در شرایطی که اوضاع اسرائیلی‌ها همچنان مانند گذشته «بد» است، چرا شادی می‌کنید؟ در اولین هفته بعد از نصرالله کمی به اطراف خود نگاه بیندازید. کرانه باختری در آستانه انفجار است. ارتش هیچ راه برون‌رفتی از باتلاق ویرانگر غزه ندارد. اسرای اسرائیلی همچنان در غزه گرفتار هستند. رتبه اعتباری اسرائیل توسط مؤسسه مودیز کاهش پیدا کرده است. درباره موقعیت بین‌المللی اسرائیل نیز که اصلاً حرفی نزنیم بهتر است. در این زمینه کافی است نگاهی به مجمع عمومی سازمان ملل متحد در هنگام سخنرانی نتانیاهو بیندازید. به نظر می‌رسد اوضاع بدتر نیز شده است. جنگ منطقه‌ای کاملاً محتمل به نظر می‌رسد و ما گام بزرگی برای ورود به آن برداشتیم. ده‌ها هزار نفر از ساکنان شمال اسرائیل نیز حتی یک قدم به خانه‌های خود نزدیک نشده‌اند.

کد خبر 6242643

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha