۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۱:۲۹

مدیرعامل ساتبا:

باید ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر وارد مدار شود

باید ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر وارد مدار شود

مدیرعامل ساتبا از تعیین ۳۵ همت اعتبار در قانون بودجه برای توسعه تجدیدپذیرها خبر داد و گفت: بر اساس برنامه هفتم توسعه باید ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر وارد مدار شود.

به گزارش خبرنگار مهر محسن طرزطلب مدیرعامل ساتبا امروز در ششمین همایش نیروگاه‌های تجدید پذیر گفت: دولت و شخص رئیس جمهور و مجلس به جد از توسعه نیروگاه‌های تجدید پذیر حمایت می‌کنند.

وی ادامه داد: اگر ما نتوانیم امسال و سال آینده حرکت جدی در این راستا انجام دهیم کار بسیار سخت خواهد شد؛ البته در مجموعه ساتبا سیاست گذاری‌ها انجام شده است.

به گفته طرزطلب، بر اساس برنامه هفتم توسعه ۱۲ هزار مگاوات نیروگاه تجدیدپذیر باید وارد مدار شود که البته برخی انتظارات برای احداث نیروگاه تا ۵۰ هزار مگاوات هم مطرح است.

مدیر عامل ساتبا خاطر نشان کرد: ۳۵ همت در قانون بودجه برای تجدید پذیرها و بهینه سازی منابع در نظر گرفته شده است که به دنبال جذب این منابع هستیم.

وی با اشاره به اقدامات صورت گرفته در ساتبا، از صدور شناسه یکتا برای پروژه‌های ماده ۱۲ قانون رفع موانع تولید توسط سازمان برنامه، خاطر نشان کرد: شناسه یکتا کدی ۱۸ رقمی است که به شما امکان استعلام از آخرین وضعیت سند ملکی مربوطه را می‌دهد. این شناسه مانند شناسنامه یا کد ملی منحصر به فرد است و پس از دریافت یک سند ملکی و طی کردن مراحل مربوط ثبت سند در سامانه ثبت اسناد و املاک کشور، در اختیار شما مالکان می‌گیرد.

مدیرعامل سازمان ساتبا اضافه کرد: نامه‌ای به صندوق توسعه ملی و بانک مرکزی ارسال شده است که بر اساس «الحاقیه ای برای قراردادهای سرمایه گذاری قرار داده شود تا سرمایه گذاران اجازه پیدا کنند در صورت پرداخت نشدن منابع از محل ماده ۱۲، برق تولیدی را به صنایع بفروشند و یا آن را صادر کنند و یا به بورس سبز عرضه کنند تا از سرمایه گذاری در این حوزه مطمئن شوند.

وی از اختصاص منابع در اختیار دولت با عنوان منابع اعتباری خط چین برای بخش خصوصی خبر داد و افزود: ساز و کار آن بزودی اعلام می‌شود.

معاون وزیر نیرو با بیان اینکه با مجوز وزیر نیرو، قرارداد خرید تضمینی برق تجدیدپذیر توسعه می‌یابد، عنوان کرد: در حال حاضر خرید تضمینی برق تا ۳ مگاوات محدود شده که به تدریج از ۳ مگاوات تا ۱۰ مگاوات افزایش می‌یابد.

کد خبر 6242762

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha