حجت الاسلام حریزاوی:

فتوای جهاد رهبر انقلاب برای کمک به لبنان شامل ابعاد مختلفی است

فتوای جهاد رهبر انقلاب برای کمک به لبنان شامل ابعاد مختلفی است

قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی گفت: فتوای جهاد رهبر معظم انقلاب شامل همه اقشار و مسلمانان در حوزه های مختلف اقتصادی، تبیین، تبلیغات و غیره می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، حجت‌الاسلام روح‌الله حریزاوی قائم‌مقام سازمان تبلیغات اسلامی با حضور در برنامه به افق فلسطین شبکه افق به تشریح و تحلیل پیام رهبر معظم انقلاب در پی تجاوز رژیم صهیونیستی به لبنان پرداخت و گفت: در پیام رهبر انقلاب با تعبیری مواجه شدیم که فرمودند بر همه مسلمانان فرض است که با امکانات خود در کنار مردم لبنان و حزب الله سرافراز بایستند. در این مورد بسیاری از فقها معتقد هستند رهبر انقلاب فتوای جهاد داده ولی این فتوای جهاد با فتوای میرزای شیرازی در موضوع تنباکو یا فتوای صاحب عروة الوثقی با موضوع جهاد عشایر عرب خوزستان در مقابل انگلیسی‌ها تفاوت‌هایی دارد.

وی افزود: یا مواردی که مردم در جنوب و شمال با فتوای علما مقابل هجوم بیگانگان قیام کردند با فتوای اخیر رهبری تفاوت دارد، اما این تفاوت در چیست؟ آنجا فقط صحبت از جهاد فیزیکی و مقاتله بوده است، یا در قضیه تنباکو شما با یک جهاد اقتصادی رو به رو هستید که علما تشخیص دادند باید شریان اقتصادی دشمن را قطع کنند وگرنه روس‌ها آن زمان می‌خواستند از شاه قاجار مقابل انحصار تنباکو امتیاز بگیرند.

حریزاوی تصریح کرد: وقتی رهبر انقلاب فتوای جهاد می‌دهد و همه مسلمانان را در همه محورها مدنظر قرار می‌دهند توسعه‌ای به وجود می‌آید که شامل جهاد اقتصادی، جهاد در حوزه افکار عمومی، جهاد تبیین و جهاد تبلیغاتی می‌شود که دانش آموز و دانشجو و بلاگرهای فضای مجازی و همه در آن نقش جدی دارند.

کد خبر 6242824

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha