سرویس اطلاعات خارجی روسیه فاش کرد؛

بازگشت سیاه «کلاه‌سفیدها» به سوریه/ نقشه ناتو برای ادلب چیست؟

بازگشت سیاه «کلاه‌سفیدها» به سوریه/ نقشه ناتو برای ادلب چیست؟

سرویس اطلاعات خارجی روسیه طرح شوم سرویس‌های امنیتی ناتو و اوکراین در سوریه را فاش کرد.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از اسپوتنیک، دفتر مطبوعاتی سرویس اطلاعات خارجی روسیه با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد که سرویس‌های امنیتی غربی و اوکراین در حال آماده‌شدن استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه هستند.

در این بیانیه آمده است که «یگان‌های ویژه ناتو و اوکراین برای استفاده از سلاح‌های شیمیایی در استان ادلب در شمال سوریه آماده می‌شوند. طرح آنها این است که ارتش سوریه و واحد نظامی روسیه در جمهوری عربی سوریه را به سازماندهی استفاده از سلاح‌های شیمیایی متهم کنند و سپس کارزاری را برای بی‌اعتبار کردن دمشق و مسکو در سازمان ملل و سازمان منع سلاح‌های شیمیایی به راه بیندازند.

برای این منظور قرار است سازمان غیردولتی بدنامی مانند «کلاه سفیدها» در خاک سوریه را به کار بگیرند که به دلیل انجام کارهای کثیف برای اطلاعات انگلیس مشهور هستند. فعالان این سازمان از به اصطلاح پیامدهای این حادثه فیلمبرداری خواهند کرد و درخواست مشابهی را برای سازمان‌های بین المللی و همچنین شهادت‌های ادعایی غیرنظامیان ارسال خواهند کرد و سوریه و روسیه را مسئول آنچه رخ داده، معرفی خواهند.

سرویس اطلاعاتی روسیه درباره جزئیات این طرح ناتو و اوکراین افزود که طرح این عملیات شامل انداختن یک کانتینر مملو از کلر با استفاده از پهپادها بر روی شبه‌نظامیان در جریان حملات نیروهای مسلح سوریه و نیروهای مسلح روسیه علیه مواضع گروه‌های تروریستی در منطقه کاهش تنش ادلب است. مناطق شرق شهر ادلب محتمل‌ترین مکان برای این عملیات در نظر گرفته شده است.

۲۵۰ افسر اوکراینی برای آموزش ساخت پهپاد وارد ادلب سوریه شدند

اواخر شهریور یک منبع آگاه در سوریه در گفت‌وگو با خبرگزاری «اسپوتنیک» اعلام کرد که نزدیک به ۲۵۰ کارشناس نظامی اوکراینی به منظور آموزش ساخت و نوسازی پهپاد به عناصر گروه تروریستی «هیئت تحریرالشام» وارد استان ادلب در شمال سوریه شدند.

وی دراین‌باره تشریح کرد: اطلاعات تأییدشده‌ای وجود دارد مبنی بر اینکه تعداد کارشناسان و مربیان نظامی اوکراینی که وارد ادلب شده‌اند به ۲۵۰ نفر رسیده که هم‌اکنون برای آموزش تولید پهپاد بین چند کارگاه‌ها و تأسیسات تولیدی درشهر ادلب و اطراف منطقه جسر الشغور پخش شده‌اند.

منبع آگاه اسپوتنیک همچنین افزود که «ارتش اوکراین در حال آموزش شبه نظامیان وابسته به حزب اسلامی ترکستان تحت فرماندهی هیئت تحریر الشام است تا محرمانه‌بودن استفاده از پهپادها و فناوری‌ها را افزایش داده و توانایی افزایش سرعت، تصویربرداری و هدف‌گیری پهپادها را توسعه دهند.»

این منبع آگاه سوری با بیان اینکه تروریست‌های «هئیت تحریرالشام تجهیزات موردنیاز برای سرهم‌بندی پهپادهای منتقل‌شده به سوریه را از نظامیان اوکراینی دریافت کردند» افزود «بیش از ۲۵۰ پهپاد از طریق دریا و در قالب کالاهای غیرنظامی اقتصادی و بخش‌های یدکی به ادلب سوریه منتقل شده است.

کد خبر 6242860

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha