۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۴:۰۲

صید میگو در آب‌های هرمزگان آغاز شد

صید میگو در آب‌های هرمزگان آغاز شد

بندرعباس - مدیرکل شیلات هرمزگان گفت: فصل صید میگو از امروز دهم مهرماه در محدوده آب‌های این استان آغاز شد.

به گزارش خبرگزاری مهر، مسعود بارانی در بازدید از صیدگاه‌های میگو در آب‌های هرمزگان اظهار کر:؛ با پایان طرح دریابست که با هدف حفظ و بازسازی ذخایر آبزیان به مدت هشت روز (۲ تا ۹ مهر) اجرا شد، فصل صید میگو آغاز شد.

بارانی تصریح کرد: صیدگاه میگو در هرمزگان به صورت یکپارچه از آب‌های سیریک تا منطقه طولا در قشم است.

مدیرکل شیلات هرمزگان اظهار کرد: افزون بر ۱۵۰ فروند لنج صیادی میگو گیر و حدود ۲ هزار نفر صیاد و تعدادی قایق جهت جمع آوری میگوی صید شده، در فصل صید میگو امسال مشارکت دارند.

بارانی برنامه ریزی برای حضور منظم و به موقع نیروهای حفاظت منابع، استفاده از مشارکت صیادان میگوگیر، بازدید منظم کارشناسان صید و کارشناسان پژوهشکده از عملیات صیدشناورها، جلوگیری از صید شناورها در شب و ساعات خارج از زمان تعیین شده و همچنین برخورد با صیادان متخلف را از مهم‌ترین برنامه‌های مدیریتی در فصل صید میگوی امسال عنوان کرد.

هرمزگان؛ رتبه نخست صید و صیادی کشور

رئیس سازمان جهاد کشاورزی هرمزگان نیز گفت: هرمزگان توانسته با صید سالانه افزون بر ۳۶۶ هزار تن رتبه نخست در شاخص‌های صید و صیادی را به خود اختصاص دهد.

عباس مویدی افزود: استان هرمزگان با برخورداری از ۱۹ بندر صیادی، ۲۲ موج شکن مردمی و افزون بر ۴۰ مرکز تخلیه صید با حدود هفت هزار شناور صیادی در قالب حدود ۷۵ تعاونی صیادی جایگاه مهمی در صید و صیادی کشور را به خود اختصاص داده است.

کد خبر 6243044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha