۱۰ مهر ۱۴۰۳، ۱۵:۴۷

معاون کانون‌های فرهنگی وهنری مساجد کشور:

اولین همایش کتابخانه‌های مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود

اولین همایش کتابخانه‌های مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود

رشت- معاون ساماندهی و شبکه سازی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی و هنری مساجد کشور گفت: اولین همایش کتابخانه‌های مساجد سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار مهر، محمدتقی محمدیان بعد از ظهر سه شنبه در جلسه هم‌اندیشی کانون‌های فرهنگی هنری راهبر استان گیلان که در مجتمع فرهنگی هنری خاتم الانبیا (ص) رشت برگزار شد با تاکید بر اهمیت شبکه سازی در کانون‌های فرهنگی هنری اظهار کرد: باید شبکه هم‌افزا ایجاد کرده تا کانون‌ها خودشان را در این شبکه حمایت کرده و جریان ساز باشند.

وی ماهیت مردمی بودن کانون‌ها و اجرای فعالیت‌های مردم محور را مورد اشاره قرار داد و گفت: نظام حمایت سرانه‌ای، آفتی برای فعالیت کانون‌هایی است که باید با کمک و حمایت مردم اداره شوند.

محمدیان نتیجه بخش بودن فعالیت‌های فرهنگی را نیازمند دست‌یابی به مفهوم مشترک در کار فرهنگی دانست و تصریح کرد: مسجد باید محلی برای حضور و فعالیت همه اقشار با رعایت شأن این مکان مقدس باشد.

وی با بیان اینکه کانون‌های راهبر نقش مهمی در پیوند میان کانون‌ها و فعالیت‌های فرهنگی دارند اضافه کرد: فعالیت‌ها مسجد محور و با مشارکت مردم برگزار شود.

محمدیان از برگزاری اولین همایش کتابخانه‌های مساجد کشور خبر داد و گفت: این همایش ۲۴ آبان برگزار شده و از کتابداران فعال مساجد تجلیل می‌شود.

شبکه راهبران نقطه اتصال ستاد با مجموعه کانون‌ها است

در ادامه این جلسه «حجت الاسلام رضا حاجتی» مدیر ستاد کانون‌های فرهنگی هنری مساجد گیلان نیز در این جلسه با بیان اینکه شبکه رابطین یک شبکه با اهمیت است اظهار کرد: برای اجرای فعالیت‌های فرهنگی اصولی و ریشه‌ای نیازمند کانون‌های راهبر هستیم تا واسطه بین ستاد و کانون باشند.

وی با بیان اینکه شبکه راهبران نقطه اتصال ما با مجموعه کانون‌ها است، تصریح کرد: نگاه ما به کانون‌ها باید یک نگاه جمعی باشند تا نتیجه بخش شود.

کد خبر 6243208

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha